Części i regeneracja

Warto wiedzieć

ponad rok temu  29.05.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Textar: aplikacja pomoże wybrać klocki i szczęki

W katalogu marki Textar znajduje się ponad 16 tysięcy klocków i tarcz hamulcowych. W szybkim odnalezieniu właściwej referencji pomoże unikalna aplikacja Brakebook, którą można zainstalować m.in. na smartfonie. Priorytetem każdego warsztatu samochodowego jest zdobycie zaufania klienta, który zadowolony z wykonanej naprawy, nie tylko do nas wróci, ale też będzie polecał nasze usługi innym kierowcom. Przyczyni się do tego fachowa, dokonana w możliwie najkrótszym terminie, naprawa.

W życiu nie wszystko jednak układa się zgodnie z planem i z pozoru prosta wymiana klocków hamulcowych może znacząco przeciągnąć się w czasie. Wystarczy, że błędnie wybierzemy numer referencyjny nowego elementu i będziemy musieli czekać na kolejną dostawę od dystrybutora.

„Nawet w tym samym modelu samochodu producent może zastosować inny rozmiar, kształt czy nawet całą konstrukcję klocka hamulcowego. Przy wyborze nowych referencji trzeba więc posiadać więcej danych o konkretnym egzemplarzu pojazdu” - mówi Mirosław Przymuszała, przedstawiciel marki Textar w Polsce - „Dlatego wiele warsztatów decyduje się na przyjęcie samochodu, demontaż klocka i porównanie go z bazą danych w katalogu TecDoc. Dzięki aplikacji Textar Brakebook można ten proces usprawnić poprzez... wykonanie zdjęcia smartfonem”.

Aplikacja na urządzenia mobilne z system Android i iOS jest częścią dobrze znanego mechanikom katalogu Brakebook. W tym przypadku jego funkcjonalność została rozszerzona o możliwość wykonania zdjęcia wymienianego klocka lub szczęki hamulcowej. Obiekt na fotografii zostaje poddany cyfrowej analizie, w wyniku której mechanik otrzymuje numer referencyjny nowej części Textar.

„Nie pamiętam już kiedy przy doborze wymienianej części korzystaliśmy z papierowego katalogu. Wszystko dostępne jest już w formie cyfrowej, on-line, nie tylko na ekranie komputera, ale coraz częściej w aplikacjach na urządzenia mobilne” - dzieli się swoimi doświadczeniami Andrzej Dróżdż, właściciel serwisu Lucas Centrum Hamulcowe - „Wbudowany w te urządzenia aparat fotograficzny można wykorzystać jako skaner kodów kreskowych lub QR, co przyspiesza odnalezienie właściwej części. Jednak tych oznaczeń nie znajdziemy na zużytych klockach hamulcowych, więc możliwość ich automatycznej identyfikacji na podstawie zrobionego zdjęcia jest bardzo praktycznym rozwiązaniem”.

Aplikacja Brakebook dostępna jest bezpłatnie i służy wyłącznie do połączenia się z serwerem firmy TMD Friction. Dzięki takiemu rozwiązaniu, katalogu nie trzeba zapisywać w pamięci urządzenia mobilnego. Użytkownik zyskuje też gwarancję dostępu do  najnowszej - aktualizowanej raz w tygodniu - bazy.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony