Na wszystkich etapach naprawy należy uwzględniać momenty dociągu i zalecenia/wskazówki producentów pojazdu i danego układu.
DOKUMENTACJA NAPRAWY HAMULCA BĘBNOWEGO I MONTAŻU KOŁA
1. Sprawdzić bęben hamulcowy pod kątem zużycia i uszkodzeń. Zmierzyć średnice. Nowy wymiar plus 0,5 mm maksymalnej średnicy może być wykorzystany tylko ze szczękami nadwymiarowymi. W zależności od wersji wymieniane są również łożyska koła i/lub pierścienie czujnika.
2. Do montażu/demontażu sprężyny odciągającej koniecznie używać odpowiednich narzędzi specjalistycznych. Uwaga: ryzyko zranienia!
3. Aby uniknąć uszkodzenia części, do montażu/demontażu sprężyny mocującej koniecznie używać odpowiednich narzędzi specjalistycznych. Uwaga: ryzyko zranienia!
4. Aby uniknąć uszkodzenia części, do montażu/demontażu linki hamulca ręcznego koniecznie używać odpowiednich narzędzi specjalistycznych. Uwaga: ryzyko zranienia!
5. Przy demontażu szczęk hamulcowych zabezpieczyć cylinderki odpowiednim narzędziem.
6. Sprawdzić ew. automatyczną regulację szczęk pod kątem zużycia i uszkodzeń.
W celu jednoznacznego przyporządkowania szczęk hamulcowych (szczęka pierwsza i druga) w katalogu z rysunkami TMD przedstawiony jest zawsze hamulec lewy tylny. W celu uniknięcia uszkodzenia piasty koła i/lub bicia tarczy hamulcowej śruby/nakrętki koła muszą być dociągnięte według danych producenta (kolejność + moment dociągnięcia).
Uwaga: Przy dokręcaniu sprężonym powietrzem koniecznie stosować ogranicznik momentu, następnie dokręcić kluczem dynamometrycznym. Koła muszą być zamontowane bez naprężeń i obciążenia.
Komentarze (0)