Jeśli tłumik jest uszkodzony, to drgania skrętne wału korbowego uszkadzają zarówno pasek napędowy, jak i agregaty pomocnicze. Dlatego mechanicy powinni przy każdej wymianie paska sprawdzać koła pasowe pod kątem pęknięć, odkształceń i śladów korozji. Wymaga to szczególnej uwagi, ponieważ uszkodzenia nie zawsze są widoczne. O najczęstszych przyczynach awarii kół pasowych firma ContiTech informuje na plakacie z serii „Problem – Diagnoza – Rozwiązanie“. Można go zamówić w dziale ContiTech Media Service podając numer WT 6519.
Eksperci z firmy ContiTech zalecają wymianę tłumików drgań skrętnych co 120 000 km. Aby podczas wymiany wszystkie elementy dobrze do siebie pasowały, firma ContiTech oferuje szeroki asortyment pakietów zawierających paski i tłumiki drgań. Czas wymiany tłumika może być bardzo różny w zależności od pojazdu. Orientacyjnie można jednak przyjąć, że średnio na montaż jednego tłumika trzeba poświęcić około godziny.
Komentarze (0)