Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  10.01.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 3 minuty

To był udany rok BILSTEIN w Polsce

 

Wśród polskich kierowców systematycznie rośnie zainteresowanie amortyzatorami BILSTEIN z serii Performance. W 2016 roku BILSTEIN po raz pierwszy udostępnił w Polsce mobilny tester zawieszenia, a uzyskane wyniki były pozytywnym zaskoczeniem. 

Firma BILSTEIN od lat współpracuje z koncernami motoryzacyjnymi już na etapie projektowania  samochodu. W kolejnym etapie do fabryk na całym świecie dostarczane są amortyzatory bądź kompletne zestawy zawieszenia na pierwszy montaż. Jednak znaczącą część oferty BILSTEIN stanowią pozycje o jakości OE przeznaczone na aftermarket. Tylko w 2016 roku wzbogacono katalog o ponad 500 takich referencji. Dzięki temu firma notuje, również w Polsce, systematyczny wzrost udziału na rynku, a tym samym przychodów.

„Oferta amortyzatorów BILSTEIN podzielona jest na dwie serie - Replacement i Performance. Pierwsza z nich to odpowiedniki zużytych amortyzatorów, które zamontowane były fabrycznie, druga zaś pozwala na dokonane modyfikacji zawieszenia” - mówi Tomasz Siemek, dyrektor firmy IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce - „Obie serie przeznaczone są na aftermarket i w pełni dostępne na polskim rynku. W ostatnich latach odnotowujemy w naszym kraju coraz większe zainteresowanie serią Performance, a także zestawami uzupełnionymi o sprężyny”.

To przede wszystkim efekt rosnącej świadomości wśród fanów tuningu. Jeszcze do niedawna w Polsce przybierał on postać kilku dodatków stylistycznych, których celem było wyróżnienie się z tłumu. Dziś kierowcy decydujący się na tuning zaczynają od podstaw, czyli modyfikacji zawieszenia. Producent każdego samochodu ustala zakres takich zmian, a BILSTEIN dzięki wspomnianej współpracy na etapie projektowania, oferuje „skrojone na miarę” konkretnego modelu rozwiązania.

To niezwykle ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze, bowiem amortyzatory są łącznikiem nadwozia z kołami samochodu. Jego zły dobór może obniżyć docisk opony do nawierzchni drogi, a tym samym pogorszyć trakcję pojazdu czy wydłużyć drogę hamowania.

Do takich samych problemów mogą doprowadzić zużyte bądź uszkodzone podczas eksploatacji amortyzatory. Wydawać by się mogło, że ze względu na nie najmłodszą strukturę parku samochodów osobowych, problem ten szczególnie dotyka Polski. Zaprzeczeniem tej tezy są jednak wyniki uzyskane podczas badań na mobilnym testerze zawieszenia BILSTEIN. W 2016 roku urządzenie to po raz pierwszy udostępnione było polskim kierowcom.

„Mobilny tester zawieszenia BILSTEIN przyjechał do Polski w dwóch turach. Udostępniliśmy go bezpłatnie w różnych regionach kraj z czego skorzystało ponad 800 kierowców samochodów osobowych” - dodaje Tomasz Siemek z firmy IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce - „Wyniki były zaskakujące - w ponad 92 proc. stan zawieszenia w tych samochodach był na poziomie zadowalającym! W 2017 roku mobilny tester BILSTEIN ponownie przyjedzie do Polski”.

W 2017 roku katalog BILSTEIN na aftermarket nadal będzie poszerzany, a coraz większym zainteresowaniem warsztatów powinny cieszyć się referencje B4 przeznaczone do zawieszenia pneumatycznego. Tym bardziej, że w minionym roku BILSTEIN uzupełnił swoją ofertę o kompresory do tych konstrukcji. Wiele nowości zostanie zaprezentowanych na licznych targach, w tym wrześniowych Inter Carsu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony