Dostawcy muszą prowadzić ścisłą współpracę z klientami, aby móc w porę opracować odpowiednią kampanię promocyjną i plany rozwoju rynku.
Jednym z efektów trwającej konsolidacji sektora dystrybucji części jest zwiększenie spektrum klientów, co wiąże się z koniecznością rozwoju wyspecjalizowanych działów, takich jak logistyka, zarządzanie produktami i marketing. Mogłoby to pomóc dostawcom w zacieśnieniu kontaktów z klientami i w konsekwencji wpłynąć na poprawę efektywności planowania sprzedaży.
To właśnie po stronie dostawców leży dalszy rozwój prowadzonych procesów i nawiązanie ścisłej współpracy z dystrybutorami. W ten sposób możliwe jest zoptymalizowanie produkcji, udoskonalenie łańcucha dostaw oraz zapewnienie lepszej dostępności produktów.
- Osiągnięcie takiego celu wymaga poczynienia znacznych inwestycji w zasoby ludzkie, magazynowe oraz działające systemy – mówi Kristensen. - To właśnie jakość łańcucha dostaw decyduje o istnieniu rynku części zamiennych. Bez tego nie sposób sprostać wymaganiom dzisiejszego, jakże złożonego parku pojazdów oraz postępującemu rozwojowi technologicznemu. Producenci i dystrybutorzy skłaniający się dziś ku niskim kosztom części i szukający tanich rozwiązań, nie zakładających długoterminowych inwestycji, znajdą się w ciągu kolejnych trzech do pięciu lat w szczególnie trudnym położeniu.
Komentarze (0)