Części i regeneracja

Części i regeneracja

10 miesięcy temu  18.06.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Trudności z uruchomieniem, brak mocy, problem świec. Warsztatowe porady Autodaty

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Land Rover Evoque
Sporadyczne trudności z uruchomieniem silnika
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Land Rover Evoque z 2016 roku z silnikiem Diesel 2,0, w którym występują sporadyczne problemy z uruchamianiem. Rozrusznik obraca silnikiem, jednak ten nie uruchamia się, a w pamięci usterek komputera sterującego silnika zapisano kod związany z układem paliwa. Wymieniliśmy czujnik ciśnienia paliwa. Samochód działał prawidłowo przez pewien czas, lecz wrócił do warsztatu z tym samym problemem. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Słyszeliśmy już o problemie z doprowadzaniem paliwa występującym w modelach Land Rovera Evoque z silnikiem Diesel 2,0 wyprodukowanych od roku 2016. Podejrzewamy, że kod usterki to P0087 i jest on związany z niskociśnieniowym układem paliwa. Przyczyną wyświetlenia kodu jest niskie ciśnienie paliwa, które występuje z powodu niewystarczającego przymocowanego przewodu doprowadzającego paliwa jednostki pompy paliwa w zbiorniku. Wymontuj zbiornik paliwa, aby uzyskać dostęp do jednostki pompy paliwa. Przewód doprowadzający paliwa jednostki pompy paliwa w zbiorniku musi być odpowiednio zamocowany (fot. 1.1). Usuń kod usterki i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Mini Clubman
Brak mocy silnika, świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika

Pytanie: W aucie naszego klienta marki Mini Clubman z 2017 roku z silnikiem Diesel 2,0 występuje problem z brakiem mocy silnika, a ponadto świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. W pamięci usterek zapisano kody 244C i 27F1. Sprawdziliśmy elementy, na które wskazują, ale nie udało nam się znaleźć rozwiązania. Czy macie jakieś pomysły?
Odpowiedź: Tak, opisana usterka występuje w kilku modelach marki Mini z kodami silnika B47 D20B i B47 C20B i wyprodukowanych pomiędzy 11.2017-09.2018. Jej przyczyną są zagięte lub zaciśnięte węże podciśnienia zaworu regulacyjnego ciśnienia turbodoładowania i zawór układu recyrkulacji spalin. Sprawdź węże podciśnienia systemu regulacji pod kątem drożności (fot. 2.1). W razie potrzeby wymień je. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Škoda Octavia
Miga lampka ostrzegawcza świec żarowych
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem usterki w Škodzie Octavii z 2015 roku z silnikiem Diesel 1,6, w której miga lampka ostrzegawcza rozgrzewania świec żarowych. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów, sprawdziliśmy świece żarowe, lecz nie znaleźliśmy przyczyny problemu. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisane problemy są nam znane, występują w modelach pojazdów z kodem silnika DBKA. W przypadku wystąpienia usterki w systemie sterowania silnikiem wykorzystuje on lampkę ostrzegawczą świec żarowych, sprawiając, że miga. W przypadku wystąpienia usterki w systemie rozgrzewania świec, lampka ostrzegawcza świec żarowych świeci bez migania. Przyczyną usterki jest najprawdopodobniej wyłącznik ciśnieniowy oleju silnikowego (fot. 3.1). Zanim wymienisz wyłącznik ciśnieniowy oleju silnikowego, sprawdź złącze wielostykowe pod względem wypchniętych, skorodowanych albo uszkodzonych w inny sposób styków. Jeśli nie znaleziono usterki, zamontuj nowy wyłącznik ciśnieniowy oleju silnikowego. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby potwierdzić, że niesprawność została usunięta.

Volkswagen CC
Odgłos grzechotu z przodu pojazdu podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem źródła odgłosów grzechotu dochodzących z przedniej części pojazdu w Volkswagenie CC z 2012 roku podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Słyszeliśmy je i dokręciliśmy wszystkie nakrętki i śruby zawieszenia. Nie udało nam się jednak znaleźć źródła grzechotu. Czy słyszeliście już o tym problemie?
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z opisaną usterką występującą w modelach Volkswagen CC wyprodukowanych do roku 2013. Przyczyną występowania odgłosów jest zużyta tylna tuleja dolnego wahacza poprzecznego zawieszenia przednich kół. Sprawdź wewnętrzną tuleję dolnego wahacza poprzecznego zawieszenia przednich kół pod kątem zużycia (fot. 4.1). Jeżeli to konieczne, zamontuj nową jednostkę tylnej tulei dolnego wahacza poprzecznego i powtórz czynności po drugiej stronie samochodu. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony