Problem? Konieczność dłuższego obracania rozrusznikiem do momentu uruchomienia silnika i/lub „grzechotanie“
dochodzące z okolic silnika. Zapalona kontrolka ostrzegawcza silnika i/lub brak możliwości uruchomienia silnika.
W sterowniku silnika mogą zostać zapamiętane poniższe kody usterek:
- P0016 Nieosiągnięta docelowa wartość wyprzedzenia fazy wałka rozrządu (Bank 1).
- Równocześnie mogą być zapamiętane inne kody usterek.
Przyczyna
Rozciągnięcie łańcucha rozrządu. Usterka zaworu przeciwzwrotnego oleju w napinaczu łańcucha rozrządu.
Ponadto w niektórych modelach roku 2016 i 2017, wyposażonych w silnik 2.0 TFSI o kodzie CPMB, CAED lub
CCTA może pojawić się kod usterki P0016 ze względu na zużytą stronę dolotową oraz powierzchnię dociskową
mostka bieżni łożyska wałka rozrządu.
Rozwiązanie
Jeżeli w sterowniku silnika zostanie zapamiętany kod usterki: „P0016 Nieosiągnięta docelowa wartość
wyprzedzenia fazy wałka rozrządu (Bank 1)“, należy postępować w sposób następujący:
- Zmierzyć „luz końcowy“ dolotowego wałka rozrządu.
- Jeżeli „luz końcowy“ dolotowego wałka rozrządu jest mniejszy od 0,2 mm, mieści się w fabrycznej tolerancji producenta silnika. Przyczyną wystąpienia kodu usterki może być nadmierne rozciągnięcie łańcucha rozrządu lub usterka zaworu przeciwzwrotnego oleju w napinaczu łańcucha rozrządu. Przed podjęciem kolejnych kroków należy sprawdzić te elementy.
- Jeżeli ‚luz końcowy‘ dolotowego wałka rozrządu jest większy od 0,2 mm, należy wymienić wspornik mostka bieżni łożyska wałka rozrządu na poprawioną część febi 171970 lub 172004. W porównaniu do rozwiązania stosowanego fabrycznie element ten posiada powierzchnię dociskową zwiększoną o 50 % (
- Odpowiada to części oryginalnej o numerze 06H 103 144K, wprowadzonej do produkcji w październiku 2017 roku.
- Przy wymianie tego elementu zaleca się również wymianę oleju silnikowego i filtra.
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com.
Komentarze (0)