Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2012, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Z badań przeprowadzonych przez TRW wynika, że linki hamulca ręcznego wymieniane są corocznie w zaledwie 2 proc. pojazdów jeżdżących po europejskich drogach. Tym ważniejsze staje się dotarcie do kierowców i warsztatów z apelem o regularne sprawdzanie linek, jako części szybko zużywających się i mających znaczenie krytyczne dla bezpieczeństwa.

- Ignorowanie roli tych elementów, szczególnie w układzie hamulcowym, stwarza zagrożenie dla kierowców - wyjaśnia kontroler produktów układu uruchamiającego TRW, Stephan Schwarz. - Linki samochodowe to części techniczne, produkowane specjalnie do poszczególnych modeli samochodów, z uwzględnieniem potrzeb danego układu hamulcowego. Uszkodzenia linek zaczynają się z reguły od drobnych pęknięć, które mogą uszkodzić otulinę i dopuścić do przenikania brudu oraz wody, co z kolei prowadzi do korozji.

Najczęściej występująca awaria linki polega na tym, że niemożliwe jest całkowite zwolnienie hamulca ręcznego, co może prowadzić do przegrzania hamulców, pisków i wysokiego poziomu zużycia części. W najgorszym przypadku może dojść do unieruchomienia samochodu. Linka może niekiedy całkowicie skorodować lub nawet pęknąć, a jeżeli korozja uniemożliwi ruch w układzie hamulcowym, może ona pozostawać w pozycji zaciągniętej lub zwolnionej. Jeżeli samochód pozostawiono na jałowym biegu, a linka pęknie, pojazd może stoczyć się ze wzniesienia i spowodować wypadek.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony