Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  02.08.2018, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Tuleje metalowo-gumowe MEYLE-HD do wahacza poprzecznego BMW

Niesprawne tuleje wahacza osi tylnej BMW oznaczają zazwyczaj konieczność wymiany całego wahacza, a zatem wysokie koszty dla warsztatu i kierowcy Hamburska firma MEYLE ma już jednak ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie tego problemu: za pomocą zestawu tulei metalowo-gumowej MEYLE-HD, składającego się z fabrycznie sprasowanej, gotowej do montażu tulei MEYLE HD oraz pasującego narzędzia montażowego można przeprowadzić punktową wymianę tulei w wybranych modelach BMW serii 5, 6, 7 i X5. Olbrzymia oszczędność: rozwiązanie MEYLE kosztuje średnio ponad dziesięć razy mniej niż 2 wahacze OE*, które bez niego musiałyby zostać wymienione w całości.

Firma MEYLE skonstruowała specjalne i obecnie jedyne na rynku wtórnym narzędzie umożliwiające bezproblemowy demontaż i montaż tulei, które jest oferowane w zestawie z gotowymi do montażu tulejami metalowo-gumowymi. Elementy gumowe są fabrycznie sprasowane na wymiar montażowy i osadzone w tulei montażowej. Tuleja zapewnia optymalny docisk tulei rozciętej, czyli precyzyjny montaż w wahaczu. Korzyść dla warsztatu: fabryczne sprasowanie tulei oznacza, że nie musi ona być równocześnie prasowana na wymiar i wciskana w wahacz, co zazwyczaj wiąże się z błędami i problemami.

Jest jeszcze jeden detal, który sprawia, że fabrycznie sprasowana tuleja jest szczególnie łatwa w obsłudze: tuleja montażowa jest dłuższa niż element gumowy, więc prowadzi narzędzie podczas wciskania i zapobiega jego ześlizgnięciu się. Ponadto tuleje można zamawiać w firmie MEYLE także osobno: oznacza to, że narzędzie może być wielokrotnie wykorzystywane w warsztacie.

Zestaw Smart Repair firmy MEYLE zapewnia oszczędność zasobów i kosztów podczas naprawy, w myśl zasad zrównoważonego rozwoju. Jest to korzystne także dla środowiska: energochłonny w produkcji aluminiowy korpus wahacza może zostać ponownie wykorzystany, jedynymi odpadami w przypadku zastosowania rozwiązania naprawczego jest kilka części gumowych i aluminiowych. Także porównanie mas wychodzi na korzyść MEYLE: ważące 4 kg wahacze OE są zastępowane przez dwie tuleje MEYLE o masie 600 g. Te zalety rozciągają się na cały łańcuch tworzenia wartości: mniejsze koszty produkcji, podczas transportu i pakowania, demontażu i montażu, a wreszcie wskutek zajmowania mniejszej powierzchni w magazynie warsztatu. Tuleje metalowo-gumowe MEYLE-HD oraz narzędzie montażowe zaprezentowano na targach Automechanika 2018 we Frankfurcie, gdzie otrzymały nagrodę Automechanika Innovation Award 2018.

Praktyczna wskazówka MEYLE: 

Kierowca może rozpoznać defekt tulei po spowolnionej reakcji układu kierowniczego lub odgłosach grzechotania w osi tylnej. Defekt ten zdarza się najczęściej w pojazdach mających ponad dziesięć lat i więcej niż 200 000 km przebiegu. Częste ciągnięcie przyczepy dodatkowo sprzyja przyspieszonemu zużyciu osi tylnej. Ze względu na wielkość pojazdu i częściowo bardzo wygodne układy jezdne defekty tulei są w większości przypadków wykrywane dopiero podczas badania technicznego.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony