Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.
Opel Corsa-E
Odgłos tykania we wnętrzu samochodu podczas jazdy przy 1500-2500 obr./min
Pytanie: Jeden z naszych klientów skarży się, że w jego aucie marki Opel Corsa-E 1,3 CDTi słychać tykanie we wnętrzu podczas jazdy przy 1500-2500 obr./min. Odgłos ten słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy określić przyczyny jego występowania. Czy słyszeliście o takim problemie?
Odpowiedź: Mieliśmy już do czynienia z taką usterką, a jej przyczyną jest nieprawidłowo zamocowany przewód podciśnienia serwa hamulca, co powoduje występowanie tykania. Usterka ta dotyczy modeli Astra-K i Corsa-E z silnikami wysokoprężnymi 1,3/1,6. Zamontuj nową wersję klamry mocującej przewodu podciśnienia wspomagacza siły hamowania (rys. 1.1). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
DS 3
Nietypowe odgłosy dochodzące z przodu silnika
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się DS 3 z 2016 roku z silnikiem 1,2, a jego właściciel skarży się na nietypowe odgłosy z przodu silnika. Wydaje się, że dochodzą one z kół pasowych, ale nie jesteśmy pewni, które koło pasowe jest uszkodzone. Prosimy o pomoc.
Mini Countryman
Odgłos grzechotu z tyłu pojazdu podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki Mini Countryman z 2012 roku i skarży się na odgłos grzechotu dochodzący z tyłu podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Drgania dało się odczuć podczas jazdy próbnej. Jednak gdy samochód znajduje się na rampie, nie możemy znaleźć przyczyny występowania odgłosów. Czy inni właściciele tego pojazdu zgłaszali wcześniej problem z takim odgłosem?
Odpowiedź: Tak, właściciele Mini Countryman zgłaszali już ten problem, a jego przyczyną jest zbyt duży odstęp pomiędzy wspornikiem zacisku hamulca a trzpieniami mocującymi zacisku hamulcowego. Wykręć i zutylizuj śruby mocujące zacisku hamulca (rys. 3.1). Obróć trzpienie mocujące zacisku hamulca o 90° (rys. 3.2). Zamontuj nowe śruby mocujące zacisku hamulca, dostępne w dziale części Mini, i dokręć odpowiednim momentem dokręcania. Czynności powtórz po drugiej stronie samochodu. Wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
BMW i3
Nietypowy odgłos z obszaru słupka B podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki BMW i3 i skarży się na występowanie nietypowego odgłosu dochodzącego z obszaru słupka B podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Odgłos słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie możemy określić jego przyczyny. Czy słyszeliście o tym problemie?
Odpowiedź: Usterkę tę zgłaszano nam kilkakrotnie, jest ona spowodowana uderzaniem drążka łączącego cylindra zamka na drzwiach kierowcy o mechanizm zamka drzwi. Zamontuj piankową podkładkę, dostępną w dziale części BMW, pomiędzy mechanizmem zamykania drzwi kierowcy a drążkiem łączącym cylindra zamka drzwi (rys. 4). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Komentarze (2)