Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  14.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

UFI FILTERS: inwestycje w filtry kabinowe

Nowa linia produkcyjna filtrów kabinowych UFI FILTERS

UFI FILTERS otwiera we Włoszech dwie nowe, zautomatyzowane linie do produkcji filtrów kabinowych o początkowej zdolności produkcyjnej wynoszącej ponad 2 miliony sztuk rocznie. Inwestycja o wartości prawie miliona euro przyczyni się do znacznego wzrostu obrotów w gamie filtrów kabinowych z uwagi na rosnący popyt na ten typ produktu.

Nowe linie produkcyjne we Włoszech przeznaczone będą na potrzeby rynku EMEA, natomiast linia otwarta w zeszłym roku w zakładzie produkcyjnym SOFIMA INDUSTRIAL FILTER w Szanghaju będzie obsługiwała lokalny rynek chiński, co stanowi potwierdzenie strategii ekspansji Grupy.

Na nowych liniach produkcyjnych zlokalizowanych we włoskim zakładzie Grupy produkowane będą zarówno filtry kabinowe wykonane w całości z materiału syntetycznego, jak i filtry z materiału syntetycznego łączonego z węglami aktywnymi. Ponadto, dzięki inwestycjom w badania i rozwój, opracowano projekt oparty na nanotechnologiach umożliwiający produkcję innowacyjnego medium filtracyjnego przeznaczonego do filtrów kabinowych przyszłości. Na potrzeby tego projektu do UFI INNOVATION CENTER w Ala di Trento zakupiono nową maszynę. Dzięki temu UFI zyska pozycję dostawcy technologii nowej generacji dla tego segmentu produktów.

Katalog aftermarketowy zawiera 418 pozycji w zakresie filtrów kabinowych marek UFI i SOFIMA, w tym 258 filtrów przeciwpyłkowych z syntetycznym medium filtracyjnym z włókniny. Natomiast 160 pozycji katalogowych to filtry, w których został wykorzystany materiał filtracyjny z włókniny łączonej z węglami aktywnymi.

Na przestrzeni ostatnich 2 lat, dzięki 110 nowym produktom wprowadzonym na rynek pod obiema markami, w segmencie filtrów kabinowych odnotowano znaczący wzrost. W 2018 roku wprowadzonych zostanie kolejnych 50 produktów, co zapewni pokrycie europejskiego parku pojazdów na poziomie 98,5%.

Obecnie filtry przeciwpyłkowe zatrzymują ponad 90% cząstek o średnicy powyżej 2,5 mikrona (pyłki), przy czym filtry z aktywnymi węglami uniemożliwiają przedostawanie się do wnętrza kabiny także mniejszych cząstek, wielkości od 0,01 do 2 mikronów (takich jak: gazy, bakterie, grzyby i cząstki zapachowe), dając zarówno gwarancję czystszego powietrza i ochrony przed nieprzyjemnymi zapachami, jak i chroniąc przed niebezpiecznym „efektem tunelu” wewnątrz pojazdu.

- Szacujemy, że w tym roku same tylko filtry kabinowe wygenerują 15% przewidywanego wzrostu całkowitych obrotów w sektorze części zamiennych w Europie. Wzrost ten będzie również wspierany przez inwestycje w nowe linie produkcyjne i opracowanie mediów filtracyjnych nowej generacji. W ostatnich latach w tym segmencie produktów nastąpił dwucyfrowy wzrost. Innowacja technologiczna dla tej gamy odgrywać będzie strategiczną rolę dla celów rozwojowych Grupy - mówi Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director.

Produkty tego typu montowane są obecnie w 97 na 100 nowych pojazdach seryjnych sprzedawanych w Europie, co stanowi ponad 95% europejskiego parku pojazdów – przy czym w najbliższych latach liczba ta jeszcze wzrośnie. Grupa UFI FILTERS będzie gotowa zmierzyć się z wymaganiami rynku EMEA dzięki produkcji przeznaczonej wyłącznie na ten rynek oraz dzięki inwestycjom w badania i rozwój.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony