Jak wskazują inżynierowie Nexteer, modyfikacje stosowane w oprogramowaniu układów z elektrycznym wspomaganiem, pozwolą na dopasowanie układu pod kątem precyzji prowadzenia, wyczucia drogi oraz tłumienia niepożądanych sił z układu zawieszenia. Nowe oprogramowanie układu EPS stworzone przez inżynierów Nexteer będzie mogło być adaptowane do wszystkich typów systemów EPS tworzonych przez firmę, a tym samym dla wszystkich klas samochodów, począwszy od małych samochodów miejskich, po największe SUV-y.
- Precyzja prowadzenia i prawidłowe wyczucie drogi, to jedne z kluczowych warunków sukcesu komercyjnego konkretnego modelu. Dzięki naszemu rozwiązaniu, producenci samochodów bez podwyższania kosztów związanych z koniecznością zastosowania nowych systemów, będą mogli zaoferować swoim klientom samochody maksymalnie dostosowane do ich preferencji – mówi Ryszard Iskra, dyrektor ds. technicznych Nexteer Automotive Poland.
Jak wskazują inżynierowie Nexteer, precyzja kierowania jest zależna od wielu parametrów, takich jak geometria zawieszenia, opony, sztywność elementów tłumiących i sprężyn, czy prawidłowy rozkład mas, jednak najważniejszym czynnikiem jest jakość samego układu EPS. Tym samym, to w głównej mierze stworzenie przez inżynierów właściwych algorytmów w obrębie układu EPS, mających na celu poprawę komfortu prowadzenia, jest kluczową kwestią w przygotowaniu układu kierowniczego pod dany rynek.
Nexteer Automotive była jedną z pierwszych firm, która - w 1999 roku - rozpoczęła produkcję układów EPS na masową skalę. Jak przewidują analitycy Nexteer, do 2020 roku niemal połowa wszystkich samochodów na świecie będzie wyposażona w układy ze wspomaganiem elektrycznym.
Komentarze (0)