Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  21.12.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Ulepszony czujnik wizyjny montowany w Subaru Legacy Outback i Crosstrek

Korporacja DENSO rozszerzyła kąt wykrywania swojego czujnika wizyjnego, zwiększając jego zdolność rozpoznawania pieszych i rowerzystów wokół pojazdu, aby poprawić bezpieczeństwo na drogach. Czujnik jest montowany w kilku wersjach nowego SUBARU Legacy Outback na rynku północnoamerykańskim oraz w nowym SUBARU Crosstrek produkowanym na rynek japoński.

UWAGA: DENSO Aftermarket z dumą dzieli się wiedzą techniczną i doświadczeniem, ale należy pamiętać, że opisywana w artykule technologia jest technologią OE i nie jest jeszcze dostępna na rynku wtórnym.

Do wielu wypadków drogowych dochodzi, gdy rowerzyści lub piesi nagle wjeżdżają lub wchodzą na jezdnię, próbując przedostać się na jej drugą stronę. W Japonii takie wypadki stanowią około 30% wszystkich wypadków drogowych z udziałem pieszych i około 70% wypadków drogowych z udziałem dzieci poniżej 12 roku życia, co dowodzi, że kierowcy mają trudność z dostrzeżeniem małych dzieci i szybko poruszających się rowerów – nawet jeśli je zauważą, czasu na reakcję jest tak mało, że może dojść do wypadku.

Uznając wagę problemu, nowy program oceny samochodów w Europie (Euro-NCAP) wymaga, aby nowe pojazdy były w stanie wykrywać pieszych i rowerzystów po boku pojazdu.

DENSO postanowiło zająć się tym problemem. Firmie udało się rozszerzyć kąt detekcji swojego czujnika wizyjnego do 128°, co umożliwiło wykrywanie rowerów przejeżdżających przez jezdnię podczas jazdy z małą prędkością i spełnienie warunków określonych przez Euro- NCAP. Ulepszony czujnik pomoże zatem zapobiegać wypadkom na skrzyżowaniach i w innych miejscach, gdzie pojazdy, motocykle, rowerzyści i piesi poruszają się z różnymi prędkościami.

Szerszy kąt detekcji umożliwia wykrycie znacznie większej liczby obiektów, co oznacza, że ​​wykrywane są również obiekty inne niż niebezpieczne. Czujnik musi zatem rozszyfrować, który obiekt jest, a który nie jest zagrożeniem. Przykładowo, gdy czujnik wykryje rowerzystę, który ma zamiar przejechać przez ulicę, ale rowerzysta ten zahamuje i zatrzyma się przed przejściem, pojazd będzie kontynuował jazdę. Jeśli jednak sytuacja zostanie oceniona jako niebezpieczna, zostanie włączone autonomiczne hamowanie awaryjne, a pojazd zacznie nagle hamować.

Praktyczne zastosowanie szerszego kąta detekcji jest możliwe dzięki wykorzystaniu technologii AI, która pomaga określić, czy dane obiekty rzeczywiście stanowią zagrożenie, a następnie zminimalizować niepotrzebne i potencjalnie niebezpieczne zachowanie pojazdu (awaryjne hamowanie). Ulepszony czujnik wizyjny DENSO to kolejny dowód zaangażowania firmy w opracowywanie skutecznych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa.

Na powyższym zdjęciu porównano nowy, szerokokątny czujnik wizyjny ze standardowym czujnikiem (kąt detekcji 100°). Jak widać, rozszerzenie kąta detekcji do 128° umożliwia szybsze wykrywanie np. przejeżdżających rowerów.

Więcej informacji o częściach DENSO można znaleźć na stronie www.denso-am.eu/pl, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela DENSO.

Tagi: Denso,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony