Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  17.09.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Uszczelki głowicy - konstrukcja i wskazówki dotyczące montażu
Strona 2 z 2

- Upewnij się, że płaskość bloku i głowicy mieszczą się w opublikowanej specyfikacji płaskości dla konkretnego naprawianego silnika, np. dla niektórych silników samochodowych limity wynoszą: wzdłużne = 0,05 mm, poprzecznie = 0,03 mm.

- Odlewy muszą być dokładnie sprawdzone pod kątem pęknięć, wżerów i zadrapań.

- Upewnij się, że powierzchnie głowicy i bloku są możliwie niskiej chropowatości. Warsztat maszynowy musi wiedzieć, jakim wykończeniem cechuje się po skończonej obróbce. Ze względu na względny ruch między głowicą a blokiem, w wyniku różnych materiałów i rozszerzalności cieplnej, chropowatość większa niż zalecana spowoduje przedwczesne pogorszenie uszczelki.

- Nigdy nie używaj dysków ściernych na głowicy lub bloku, mogą one prowadzić do uszkodzenia lub nierówności powierzchni współpracujących, które mogą powodować nieszczelności wewnętrzne lub zewnętrzne; zawsze używaj rozpuszczalnika i miękkiego skrobaka (gumy lub plastiku)

- Ostrożnie obchodź się z nowo obrabianymi częściami, wiele razy odlewy są porysowane lub uszkodzone przez nieostrożne obchodzenie się z nimi po uzyskaniu drogiego, wysokiej jakości wykończenia.

- Upewnij się, że powierzchnie współpracujące są czyste, cały brud i zanieczyszczenia muszą być usunięte

Zawsze używaj nowych śrub, ponieważ stare dokręcone są z taką siłą, że przekroczona zostaje granica sprężystości i wchodzą w stan płynięcia. Ponowne ich zastosowanie może dać bardzo nieregularne wyniki i prowadzić do utraty siły docisku i uszkodzenia uszczelki.

- Należy osiągnąć odpowiednie obciążenie śrubowe, tarcie jest najgorszym wrogiem. Pozostałości korozji na gwincie mogą wprowadzić w błąd, że uzyskano właściwą siłę zacisku.

- Gołymi rękoma, z nowymi śrubami, sprawdź wszystkie otwory w bloku, aby upewnić się, że nici są w najlepszym możliwym stanie. Jeśli nie, wyczyść stary gwint w otworze z odpowiednim gwintem.

- Używaj lekkiego oleju silnikowego na gwintach śrub i pod łbem śruby. UWAGA: nie zanurzać śrub w oleju, ponieważ w ślepych otworach może wystąpić blokada hydrauliczna, co może spowodować uszkodzenie odlewu.

- Zawsze stosuj aktualną specyfikację momentu obrotowego OEM. Nigdy nie zgaduj, ponieważ każdy silnik jest unikalny, a wiele specyfikacji momentu obrotowego aplikacji późnego modelu często się zmienia.

- Upewnij się, że twój klucz dynamometryczny jest skalibrowany, wszystkie precyzyjne mierniki potrzebują, a aby zachować dokładność, konieczne jest okresowe serwisowanie.

Artykuł specjalnie dla czytelników warsztat.pl przygotowany został przez ekspertów firmy Corteco.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
do góry strony