Części i regeneracja

Części i regeneracja

15 dni temu  15.09.2020, ~ Administrator   

Uszkodzenia nastawnika? Producent wykrył przyczynę typowego błędu montażowego

Silnik: VAG 1.4, 1.6, 2.0 
Paliwo: Diesel, typu common rail 
Rok: od 2012 

Gdy dział reklamacji Gates poinformował, że mechanicy w kilku różnych warsztatach napotykają ten sam problem, zespół szkoleń i wsparcia technicznego Gates rozpoczął dochodzenie. Nastawnik na tym samym napinaczu (część nr T43245) pękł i złamał się podczas montażu - jak na zdjęciu powyżej.

T43245 to napinacz automatyczny zaprojektowany przez Gates we współpracy z VAG, dla szerokiej gamy modeli wyposażonych w silniki 1.4, 1.6 i 2.0 common rail TDi. Zarówno napinacz Gates, jak i dedykowany pasek rozrządu Gates (numer części 5678XS) są instalowane jako części OE w układzie napędu paska synchronicznego (SBDS) w popularnych modelach, takich jak VW Tiguan, Audi A5 i Skoda Octavia. 

Procedura montażu 

T43245 jest mimośrodowym napinaczem automatycznym, ponieważ okrągły otwór „montażowy” znajduje się w położeniu niecentrycznym, a nie na środku napinacza. Podczas montażu napinacz jest regulowany za pomocą klucza imbusowego, który pasuje do otworu sześciokątnego („hex”).

Na początku procedury montażowej otwór montażowy umieszcza się na dwustronnej śrubie ustalającej na bloku silnika. Nakrętka blokująca utrzymuje napinacz we właściwej pozycji. Podczas regulacji wskaźnika nakrętka blokująca nie może być zbyt mocno dokręcona. Ważne jest, aby była ona tylko „dokręcona ręcznie” zgodnie z procedurą montażu.

Po włożeniu klucza imbusowego do otworu sześciokątnego obraca się go w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. To przesuwa wskaźnik w kierunku odpowiedniej pozycji, która znajduje się na środku okienka. Mechanicy, którzy napotkali problem twierdzą, że pęknięcie regulatora następuje wkrótce po przekręceniu klucza imbusowego i zgłaszają uszkodzenie napinacza.

"Śledztwo"

Gates zawsze stosuje metody diagnostyki, aby odróżnić objawy od pierwotnej przyczyny.  W tym przypadku zidentyfikowano zarówno źródło problemu, jak i bardzo proste rozwiązanie.

Przyczyna

W każdym przypadku nakrętka blokująca była zbyt mocno dokręcona. W wyniku tego obracała się wraz z regulatorem przy obrocie klucza imbusowego. W rezultacie zaciskała się ona na regulatorze, opór stawał się zbyt duży, a regulator pękał.

Rozwiązanie 

Nakręć i dokręć nakrętkę ręcznie zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przytrzymaj nakrętkę w miejscu za pomocą odpowiedniego narzędzia, aby zapobiec jej dalszemu obracaniu. Na koniec obróć regulator kluczem imbusowym, aby ustawić prawidłowe napięcie. Prawidłowe napięcie będzie ustawione, gdy wskaźnik znajduje się na środku okienka.

Podsumowanie 

Kiedy wydaje się, że część od dostawcy OE zawodzi podczas montażu, często przyjmuje się, że przyczyną jest wada produkcyjna. Jednak intensywne testy i obszerna seria rygorystycznych kontroli jakości podczas procesu produkcyjnego sprawiają, że wadliwe części w rzeczywistości zdarzają się bardzo rzadko. Błędy montażowe, jak wykazano tutaj, są często bardziej prawdopodobną przyczyną. W przypadku napinacza T43245 rozwiązaniem może być prosty zabieg.

Tagi: Gates,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 271

  • 98
    ZADOWOLONY
  • 46
    ZASKOCZONY
  • 25
    POINFORMOWANY
  • 27
    OBOJĘTNY
  • 12
    SMUTNY
  • 39
    WKURZONY
  • 24
    BRAK SŁÓW

Komentarze (20)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ WJ 20 13 dni temu Pękanie napinacza jak w opisanym przypadku zgadza się moim że jest preyczyną wadliwy montaż. Artykuł jednak jest odwróceniem uwagi od faktycznego roblemu. Notorycznie pękają asku Gates niedojechawszy założonego przebiegu w silnikach TDICr EA288. (łatwo poznać osnowa od kątem z zewnątrz i czaerne szycie od strony zęba). Moim zdaniem wina leży o stronie paska, chyba że rolka napinająca spycha pasek bo jest nieosiowa uszkadzjąc najpierw jego boczną krawędź co objawia się cyklicznym opiskiwaniem na zimnym silniku gdy jest chłodniej i znika przeważnie w czasie do 5 min od uruchomienia, a następnie rozrząd traci synchronizację i out
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Marcin 19 14 dni temu A co powiecie na próbę tworzenia napinacza paska rozrządu przez INA w momencie kiedy skończyła się licencja patentowa Litensa? Przede wszystkim napinacz do 1. 5 dci które się zacinały i nie dało się ich cofnąć przy próbie napięcia?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Robi 39 18 8 miesięcy temu Poprostu róbcie to z głową stosujęcie przewidziane Niutki do każdego pojazdu rolki czy napinacza a po przekroczeniu parę razy wałem sprawdź napięcie paska jeszcze raz Robert mechanik
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ MarekS 17 8 miesięcy temu W instrukcji pisze wyraznie: "Używając imbus - T10264- lub klucz kontowego8 mm - T10409-, ostrożnie obracaj rolkę napinającą mimośrodowo zgodnie ze wskazówkami zegara, aż wskaźnik -2 znajdzie się na środku szczeliny w płycie podstawy. • Nakrętka -1- nie może się obracać. (To nakrętka napinacza z foto instrukcji) - Przytrzymaj rolkę napinającą w tej pozycji i dokręć nakrętkę."
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Krzych 16 8 miesięcy temuocena: 100%  Jestem mechanikiem od kilkunastu lat i od kilku nie montuje zestawów rozrządu Gatesa. Powod- nieustanne reklamacje. Po ostatnim takim rozrządzie auto przejechało 1500 km i zaczęła ciec pompa wody a z wszystkich rolek wylazł cały smar. I jak to ma wytrzymać 100000 tyś km.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Kamil 15 8 miesięcy temu A spotkał się ktoś z zawiskiem wycia rozrządu vw 2.0tci cr po wymianie na Contitech w przedziale 1000 rpm.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Jaro 14 8 miesięcy temuocena: 100%  Proszę o dopisanie dość istotnej informacji: "artykuł sponsorowany"
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ asd 13 8 miesięcy temuocena: 100%  Co za bzdury, te rozrządy przyjeżdżają jako fabrycznie montowane, Klienci zgłaszają ze słychac piski z okolic rozrządu na zimnym silniku, jeżeli jakiś serwis oleje sprawe i nie wykona naprawy zgodnie z TPI to następna wizyta klienta może być na lawecie z zerwanym paskiem rozrządu i wymiana silnika :).
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Poznaniak 12 8 miesięcy temuocena: 100%  Zamiast metalu dali chińską plastelinę i jest efekt.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Mechanik 11 8 miesięcy temuocena: 100%  To jest zrobione z gównolitu, żeby tak pękało nie wierzę żeby mechanik nie zauważył że mu się nakretka skręca i na siłę próbował napinać, każdy VW ma takie napinacze i nie tylko. Za słaby materiał dali i teraz wymówek szukają.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Uszak84 10 8 miesięcy temu Z jednej strony wiem ze części produkowane teraz, są często tragicznej jakości. Z drugiej strony trafiłem kiedyś na mechanika, który postanowił się wykazać wymieniając mi przeguby i stwierdził że mam niedokręcone amortyzatory. Efekt? Zmiażdżone łożyska oporowe, a żeby ruszyć kierownicą trzeba było zapierać się nogami o podłogę. Stwierdził że tak jest ok bo auto wspomagania nie ma xD
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Skoda Serwis 9 8 miesięcy temuocena: 100%  A dla czego w tych opisanych silnikach na gwarancji wymienia się rozrząd Gates na innego producenta (litens i dayco)? Bo rozrządy Gates są wadliwe i prowadzą do uszkodzeń silnika. Kto pracuje w serwisie to zna temat. Niech nie opisują głupot , że to wina mechanika podczas montażu. Takie problemy są tylko z firmą Gates. Niech zaczną badać co zje....li a nie obarczają winą mechanika. Tak jest dla nich taniej, bo chcą uniknąć odpowiedzialności za uszkodzenia związane z ich wadliwymi rozrządami. Wiem co piszę.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Skoda Serwis 8 8 miesięcy temuocena: 100%  A dla czego w tych opisanych silnikach na gwarancji wymienia się rozrząd Gates na innego producenta (litens i dayco)? Bo rozrządy Gates są wadliwe i prowadzą do uszkodzeń silnika. Kto pracuje w serwisie to zna temat. Niech nie opisują głupot , że to wina mechanika podczas montażu. Takie problemy są tylko z firmą Gates. Niech zaczną badać co zje....li a nie obarczają winą mechanika. Tak jest dla nich taniej, bo chcą uniknąć odpowiedzialności za uszkodzenia związane z ich wadliwymi rozrządami. Wiem co piszę.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Tom2 7 8 miesięcy temuocena: 80%  Mam pytanie retoryczne: ilu mechaników czyta instrukcję montażu i korzysta z klucza dynamometrycznego?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Tom 6 8 miesięcy temuocena: 100%  Co za bzdety wypisujesz,Geats slabej jakosci czesci produkuje i produkowal.Bym tego za darmo nie zamontowa do swojego auta a tym bardziej rozrzad.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Tjopik 5 8 miesięcy temuocena: 100%  Tak zgadzam się z wami moim zdaniem Gates już od jakiegoś czasu produkuje coraz to gorszej jakości części. Sam się o tym przekonałem na swoim aucie aż w końcu zmieniłem firmę Gates na inną i narazie jestem zadowolony pozdro.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ TSA 4 8 miesięcy temu A może części maja zaplanowane życie? Może celowo saprodukowane na ustalony czas? Dziękujemy Gates. Dzięki Wam mamy więcej napraw silnikow
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ sirW 3 8 miesięcy temuocena: 100%  ....a moze po prostu kluczowe elementy dla zycia waszego silnika nie powinny byc robione z gow..litu.....
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Kierownik 2 8 miesięcy temu Kolega niżej ma rację.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Majster 1 8 miesięcy temuocena: 80%  Mechanik, który popełnia takie błędy przy montażu jak opisane w artykule, z całym szacunkiem ale niepowinien wymieniać rozrządów.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony