
Kontrolki ABS/ESP/BAS/DSC, błędy związane z czujnikami kół lub ciśnienia hamowania, wpadający hamulec czy ściąganie auto w prawo lub lewo - to tylko część objawów uszkodzonej pompy ABS. Na czym polega naprawa?
Najczęściej naprawiane elementy w pompie ABS to moduł elektroniczny (sterownik), silnik elektryczny lub hydroagregat. Regeneracja uszkodzonej części wymaga specjalistycznych narzędzi i doświadczenia.
Naprawa pompy ABS to złożony proces, tak jak złożone jest samo urządzenie. Składa się ono z pompy, bloku i części elektronicznej – sterownika. Każdy z tych modułów może ulec awarii.
Przyczyn awarii może być wiele. Zbyt stary płyn wpływa na siłę hamowania, ta zaś nadwyręża układy elektroniczne w sterowniku pompy ABS. Opiłki z układu hamulcowego zapychają zawory. Płyn z zawartością 3% wody może spowodować korozję układu. Zdarzają się także wady fabryczne, które będą wymagały naprawy modułu ABS. Regeneracja pompy ABS to także silnik, który może ulec awarii. Wyeksploatowaniu mogą ulec szczotki, sam silnik może się też spalić czy zatrzeć. Pamiętać należy, że pompa ABS znajduje się pod maską naszego auta i narażona jest na czynniki atmosferyczne, które tam panują. Następnym elementem naprawy modułu ABS jest blok w którym znajdują się zawory. Wspomniane wyżej opiłki i zanieczyszczenia mogą wpłynąć na blokowanie zaworów i przez to awaryjność całego układu.
Naprawa sterownika ABS, czyli komputerowego modułu sterującego układem, z reguły polega na usunięciu wadliwych połączeń wewnątrz urządzenia. Zdarzają się również awarie procesorów czy innych komponentów. Uszkodzeniu ulec także mogą cewki sterujące zaworami w bloku. Także naprawa sterowników ABS przy minimalizacji komponentów stosowanych a elektronice jest bardzo czasochłonna i wymaga dużej precyzji.
Komentarze (0)