Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  15.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Używane diesle – za i przeciw

Większość osób wybierając używany samochód, decyduje się na auto z silnikiem benzynowym. Tak napędzany samochód wybrało w 2015 roku ponad 55 proc. klientów AAA AUTO, a niemal 45 proc. postanowiło na silnik Diesla.

Jeszcze kilka lat temu zainteresowanie silnikami benzynowymi ograniczało się do samochodów sportowych oraz tych, które właściciele planowali przerobić na gaz. Czy warto więc kupić samochód z silnikiem Diesla?

- Samochody z silnikiem Diesla często są droższe, gdy są nowe. Z naszego doświadczenia wynika, że wraz z wiekiem wartość pojazdów z silnikiem Diesla zmniejsza się bardziej niż pojazdów z silnikiem benzynowym. Powodem są wyższe przebiegi samochodów z Dieslem i potencjalnie większe koszty napraw. Klienci obawiają się kłopotów ze sprzęgłami dwumasowymi, wtryskiwaczami, filtrami cząstek stałych i padającymi turbinami. Jednak ta tendencja spadkowa równoważy się po 6 latach i różnica cen pomiędzy dieslem a benzyną jest w zasadzie stała – mówi Przemysław Vonau, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce i członek zarządu Grupy AAA AUTO.

Argumenty ZA i PRECIW dieslom:

ZA:

Diesle oferują większe przebiegi. Zwykle dają 25-30 proc. większą oszczędność paliwa niż silniki benzynowe oraz taką samą lub wyższa oszczędność niż silniki hybrydowe (benzynowo-elektryczne).

PRZECIW:

Mimo że olej napędowy był zazwyczaj tańszy, obecnie często kosztuje tyle samo lub więcej niż benzyna. Diesel wykorzystywany jest również w ciężarówkach, generatorach prądotwórczych i wielu innych urządzeniach przemysłowych, które tym samym generują popyt na olej, a więc i wzrost jego ceny.

ZA:

Olej napędowy jest jednym z najbardziej efektywnych paliw, które są dzisiaj dostępne. W związku z tym, że zawiera więcej energii użytkowej niż benzyna, zapewnia większą oszczędność paliwa.

PRZECIW:

W procesie spalania oleju napędowego wydzielają się tlenki azotu, które muszą być neutralizowane w filtrach nie stosowanych w autach napędzanych benzyną.

ZA:

Silnik Diesla jest solidniej zbudowany, żeby wytrzymać większą kompresję. Rekord długowieczności zdobył silnik Mercedesa, który przejechał niemal 1,5 mln kilometrów bez naprawy. Cechy trwałości i niezawodności diesla mogą pomóc w zachowaniu wyższej wartości auta podczas jego sprzedaży na wtórnym rynku.

PRZECIW:

Jeśli zaniedbamy regularną obsługę diesla i zepsuje się system wtrysku paliwa, prawdopodobnie będzie się to wiązało z wyższym kosztem naprawy niż w przypadku silnika benzynowego, ponieważ silniki Diesla są bardziej zaawansowane technologicznie.

ZA:

Ze względu na sposób spalania paliwa, silnik wysokoprężny zapewnia znacznie większy moment obrotowy niż silnik benzynowy. W rezultacie większość samochodów osobowych z nowoczesnym silnikiem diesla szybciej rusza z miejsca oraz lepiej sobie radzi z holowaną przyczepą.

PRZECIW:

W związku z nagonką na silniki napędzane olejem napędowym spowodowaną oszukiwaniem pomiarów emisji, istnieją obawy, że wjazd aut napędzanych tymi silnikami do niektórych miast zostanie ograniczony bądź wprowadzone zostaną podatki ekologiczne podnoszące koszty eksploatacji lub rejestracji aut z silnikami Diesla.

Technologia Diesla wciąż jest ulepszana. Presja rządów kładziona na producentów silników Diesla o niskiej emisji, które przeznaczone są do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i budowlanych, zaowocowała nie tylko zmniejszeniem zawartości siarki w olejach napędowych, ale także zastosowaniem specjalistycznych katalizatorów, zaawansowanych filtrów i innych urządzeń, aby zmniejszyć lub zlikwidować emisję toksycznych związków.

Analizę przeprowadziła Grupa AAA AUTO. Istnieje na rynku od 24 lat i prowadzi sieć ponad 40 salonów samochodowych w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony