ReklamaB1 - Parts Aftermarket

Części i regeneracja

Części i regeneracja

4 miesiące temu  08.06.2017, ~ Bartłomiej Ryś   

Valeo wiodącym dostawcą dla grupy VW
Strona 1 z 2

„Francuskie części do francuskich samochodów”? Tak to wyglądało ponad 20 lat temu. Dziś przemysł motoryzacyjny działa w oparciu o globalny rynek, a producenci samochodów dobierając dostawców kierują się jakością i innowacyjnością produktów.

Zarówno producenci samochodów, jak i wiodący producenci części to dziś firmy działające na skalę światową. Valeo może mieć francuskie korzenie, ale działa w każdym regionie świata – zarówno centra badawczo-rozwojowe, jak i zakłady produkcyjne są rozlokowane na pięciu kontynentach. Także polscy pracownicy i inżynierowie mają swój wkład w działania Valeo – w naszym kraju znajdują się cztery zakłady produkcyjne, pracują także zespoły inżynierów, których celem jest usprawnienie procesów produkcyjnych i gotowych produktów. I tak, w polskiej fabryce Valeo w Skawinie pod Krakowem powstają np. chłodnice oraz całe moduły chłodnic (chłodnica cieczy, skraplacz, intercooler, układ wentylatorów), które następnie są montowane w… niemieckich samochodach BMW, produkowanych pod Dreznem. W Czechowicach-Dziedzicach z kolei powstają silniki elektryczne do elektrycznego BMW i3.

To właśnie niemieckie koncerny motoryzacyjne są odbiorcami aż 28 proc. globalnej produkcji Valeo na pierwszy montaż. Dla porównania, dla marek francuskich ten udział wynosi 14 proc.

„Od kilku lat Valeo jest wiodącym dostawcą sprzęgieł dla grupy VW i nasz udział stale tu rośnie. Warto pamiętać, że proces projektowania nowego modelu samochodu trwa kilka lat. Już dziś wiemy zatem, że będziemy dostawcą sprzęgła do modelu, który na drogi wyjedzie dopiero np. w 2019 roku”- mówi Roman Wierzbowski, manager działu Powertrain Valeo Service Eastern Europe.

O ile jeszcze np. w bardzo popularnym w Polsce VW Golfie V (i jego siostrzanych modelach, takich jak Audi A3 i Skoda Octavia) mechanik wymieniający sprzęgło demontuje oryginalną część jednego z dwóch niemieckich producentów, o tyle już w Golfie VII  może to być właśnie sprzęgło Valeo. Co więcej, lampy, przełączniki przy kierownicy i mechanizmy wycieraczek w grupie VW to dziś głównie produkty Valeo.

„Z punktu widzenia producenta samochodu najważniejsza jest wartość dodana, która wnosi dane rozwiązanie opracowane przez producenta części. Coś co pozwoli obniżyć koszt, podnieść niezawodność czy – co bardzo ważne – pomóc spełnić wyśrubowane normy czystości spalin i ograniczenia emisji CO2” – dodaje Roman Wierzbowskim.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ kurek 1 4 miesiące temu Tesz mam vw ale części z delphi do niego kupuje. Nie najtańsze aninie najdroszsze ale za to polskiej produkcji i solidne. Jak mam sprawdzoną marke to sie jej potem trzymam, auto nie kosztuje 5 zeta żeby ładować w niego byle co bo taniej ale też nie ma co przesadzać w drugą strone i ładować miliony monet w eksploatacje skoro i paliwo jest drogie i oc kosmicznie podrożało
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony