Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  29.05.2020, ~ Administrator   

VW Amarok: wymiana zawieszenia na BILSTEIN B6 Performance [ZDJĘCIA]
Strona 1 z 2

BILSTEIN oferuje dwie serie amortyzatorów - Replacement i Performance. Różnice między nimi można prześledzić na przykładzie wymiany w firmowym samochodzie.

Volkswagen Amarok to typowy pick-up o uniwersalnym przeznaczeniu. Praktycznie od rynkowego debiutu w 2009 roku nie przeszedł poważniejszych zmian konstrukcyjnych. Do floty BILSTEIN został wybrany model z silnikiem 3.0 TDI V6 o mocy 204 koni mechanicznych i stałym napędem 4Motion. Przedział ładunkowy otrzymał fabryczną zabudowę typu hardtop. Na kołach zamontowano opony w rozmiarze 245/65 ze średnicą osadzenia 17 cali.

„Volkswagen Amarok wykorzystywany jest jako środek transportu do wielu celów, między innymi do dojazdów na szkolenia czy holowania przyczepy z mobilnym testerem zawieszenia. Masa takiego zestawu to ponad pięć ton. Auto jest z rocznika 2018 i ma już na liczniku ponad 40 tysięcy kilometrów, przejechanych po różnych nawierzchniach, od autostrad po drogi lokalne. Fabrycznie zamontowane amortyzatory nadal pracują poprawnie, zapadła jednak decyzja skorzystania z okazji i przeprowadzenia testów z zamiennikami BILSTEIN B6 z serii Performance” - mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, przedstawicielstwie producenta amortyzatorów BILSTEIN w Polsce.

Zawieszenie Amaroka oparte jest na dwóch różnych rozwiązaniach. Z przodu są to kolumny McPhersona, z tyłu resory. To drugie podyktowane jest przeznaczeniem tego modelu do przewozu ciężkich ładunków w zróżnicowanym terenie. Stąd też na przedniej osi zostały zamontowane jednorurowe gazowe kolumny McPhersona, a z tyłu klasyczne jednorurowe amortyzatory gazowe. Odpowiednie referencje - znając podstawowe dane techniczne samochodu - najprościej można wyszukać w katalogu on-line dostępnym na stronie www.bilstein.com/pl 

Wybrana seria B6 Performance to odpowiedniki seryjnie montowanych części. Od BILSTEIN B4 Replacement różnią się lepszymi parametrami, między innymi większym tłumieniem zarówno w fazie odbicia i dobicia, jak też wzmocnioną budową, lepiej przystosowaną do ciężkiego pojazdu jakim jest Amarok. Poza tym mają identyczne wymiary, jak amortyzatory seryjne, a tym samym nie wymagają żadnych innych modyfikacji zawieszenia. Można więc wymieniać je 1:1, co też przyczyniło się do ich popularności na aftermarkecie.

Do wymiany tych amortyzatorów wystarczy podstawowa wiedza. Najważniejsze aby wiedzieć co, gdzie i w jakiej kolejności odkręcić i złożyć. Najwygodniej dokonać tego na podnośniku lub kanale. W ten sposób zostanie zapewniony swobodny dostęp z każdej strony.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

VW Amarok: wymiana zawieszenia na BILSTEIN B6 Performance
VW Amarok: wymiana zawieszenia na BILSTEIN B6 Performance
VW Amarok: wymiana zawieszenia na BILSTEIN B6 Performance
VW Amarok: wymiana zawieszenia na BILSTEIN B6 Performance
VW Amarok: wymiana zawieszenia na BILSTEIN B6 Performance
VW Amarok: wymiana zawieszenia na BILSTEIN B6 Performance
VW Amarok: wymiana zawieszenia na BILSTEIN B6 Performance

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony