Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  28.02.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

W Europie rośnie zapotrzebowanie na EPS

Jak wskazują przedstawiciele Nexteer Automotive, wpływ na coraz większe zapotrzebowanie na układy Single Pinion EPS mają przede wszystkim wymagania producentów związane z polepszaniem właściwości jezdnych ich modeli oraz ograniczeniami w kwestii montażu systemu w danym modelu (a tym samym konieczności maksymalnego zmniejszenia rozmiarów samego układu). Systemy Single Pinion EPS spełniają te wymagania m.in. dzięki możliwości montażu silnika elektrycznego układu przy zębniku sterującym w przedziale silnika, zamiast, tak jak było to dotychczas, na kolumnie kierowniczej.


- Nasze nowe kontrakty potwierdzają pozycję Nexteer jako lidera w produkcji elektrycznych układów EPS. Skoncentrowanie się głównie na tej technologii pozwoliło nam na stworzenie najlepszego
w swojej klasie układu kierowniczego, w którym wykorzystywane są najnowsze dostępne obecnie materiały i procesy produkcyjne. Nasza technologia została już wykorzystana w tak uznanych na świecie modelach, jak na przykład nowy Citroen C3 czy DS3. O szczegółach nowych kontraktów będziemy mogli poinformować wkrótce
– mówi Laurent Bresson, dyrektor zarządzający Nexteer Automotive w Europie i dyrektor światowej sprzedaży koncernu.


Wprowadzenie systemów elektrycznych zamiast dotychczas stosowanych układów hydraulicznych jest m.in. efektem walki branży motoryzacyjnej o zmniejszenie emisji CO2, co zarazem przyczynia się do zwiększenia popularności mniejszych modeli samochodów. Tym samym coraz więcej platform podwoziowych dla poszczególnych modeli będzie mogło wykorzystywać technologię EPS, która pozwoli na osiągnięcie celów koncernów związanych z redukcją emisji dwutlenku węgla.


- Zastąpienie układów hydraulicznych produkowanymi przez Nexteer układami elektrycznymi redukuje zużycie paliwa nawet o sześć do ośmiu procent, co zarazem pozwala na zmniejszenie emisji CO2 o osiem gramów na kilometr. To umożliwi producentom samochodów zredukowanie do 2015 roku emisji dwutlenku węgla nawet o 30 procent – dodaje Laurent Bresson.


Nexteer Automotive, jako pionier przyjaznych środowisku technologii układów kierowniczych, był jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się na masową produkcję układów EPS. Od pojawienia się technologii w 1999 roku, Nexteer wyprodukował dotychczas ponad 14 milionów układów, co czyni go obecnie jednym z największych producentów systemów EPS. Niemal połowa z nich została wyprodukowana w tyskim zakładzie koncernu, jednym z największych pod względem produkcji i zatrudnienia.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony