Program optymalizacji przynosi efekty. Po słabym roku finansowym 2023, w pierwszej połowie tego roku poprawiła się sytuacja biznesowa Webasto, firmy należącej do pierwszej setki największych dostawców dla branży automotive. Pomimo niewielkiego spadku sprzedaży spółce udało się już znacząco ograniczyć koszty i znacząco zwiększyć zyski w ramach rozpoczętego na początku 2024 roku programu wzmacniania odporności finansowej.
- Jesteśmy na dobrej drodze i w ostatnich miesiącach poczyniliśmy duże postępy operacyjne, aby trwale poprawić nasze wyniki finansowe - wyjaśnia dr. Holger Engelmann, dyrektor generalny Webasto SE.
Firma nie ustaje w badaniach nowych technologii. Szczególny nacisk kładziony jest na redukcję kosztów bezpośrednich i pośrednich, poprawę wydajności i efektywności zakładów na całym świecie oraz zwiększenie rentowności projektów.
- Nadrzędnym celem skoordynowanych działań jest możliwość dalszego inwestowania w innowacyjne technologie pojazdów. Tylko w ten sposób możemy utrzymać konkurencyjną pozycję w obszarze systemów dachowych i elektromobilności - dodaje Engelmann.
Po ważnych decyzjach podjętych w 2022 r., takich jak inwestycje na polu wykańczania szkła i znalezieniu partnerów do działalności związanej z rozwiązaniami do ładowania pojazdów EV, w zeszłym roku Webasto ponownie skorygowało swój strategiczny kierunek. Aby w przyszłości wnieść znaczący wkład w mobilność bardziej przyjazną dla klimatu dzięki innowacyjnym produktom, firma technologiczna koncentruje się w swojej strategii „RE:focus” (systemy dachowe) i „Elektryfikacja” (baterie i rozwiązania w zakresie zarządzania ciepłem).
W 2023 r. Grupa Webasto osiągnęła obroty na poziomie około 4,6 miliarda euro. Sprzedaż grupy o wartości 3,7 miliarda euro pochodziła z obszaru biznesowego systemów dachowych, podczas gdy 900 milionów euro wygenerowano z systemów akumulatorowych, rozwiązań grzewczych i chłodniczych oraz rozwiązań w zakresie zarządzania ciepłem. Szczególnie szybko wzrosła sprzedaż akumulatorów napędowych do pojazdów hybrydowych i elektrycznych, która czwarty rok z rzędu wzrosła ponad dwukrotnie. Ogółem sprzedaż grupy w 2023 roku wzrosła o siedem procent w porównaniu z rokiem poprzednim (2022: 4,3 miliarda euro), podczas gdy liczba pracowników uległa stagnacji.
W ujęciu regionalnym największy udział w sprzedaży miała w ubiegłym roku Europa (38 procent), a następnie Ameryka Północna (25 procent), Chiny (22 procent) i region Azji i Pacyfiku (15 procent). Rozwój poszczególnych regionów w porównaniu do roku poprzedniego był bardzo zróżnicowany. Podczas gdy większość regionów rozwijała się pozytywnie, sprzedaż Webasto w Chinach spadła po raz pierwszy od czasu wejścia firmy na rynek ponad 20 lat temu. Spadek ten miał także negatywny wpływ na wyniki grupy.
Fot. Webasto
Komentarze (0)