Miejsce montażu filtra oleju w komorze silnika w Mercedesie C200, silnik M264. Fot. Mahle.
Wkłady filtrów oleju MAHLE OX 982 D (Mercedes M260/264, M270/274) i OX 560 D (BMW M57, N57) są w dolnej części elementu filtracyjnego wyposażone w blokadę przepływu zwrotnego. Ma ona postać płytki uszczelniającej, która służy do odcinania dopływu oleju w razie braku ciśnienia oleju, czyli bezpośrednio po wyłączeniu silnika.
Stosowanie blokady przepływu zwrotnego zapobiega sytuacji, w której po zatrzymaniu silnika olej wypłynie, opróżniając obudowę filtra. Po ponownym włączeniu silnika powodującym wzrost ciśnienia oleju płytka uszczelniająca ponownie otwiera się, zapewniając natychmiastowe doprowadzenie oleju i smarowanie silnika.
Podczas wymiany wkładu filtra oleju może jednak dojść do obluzowania blokady przepływu zwrotnego od filtra, która pozostanie w obudowie filtra (w pojeździe). Jeśli mechanik tego nie zauważy, może dojść do poważnego uszkodzenia silnika.
WAŻNE! Podczas wymiany wkładu filtra oleju z blokadą przepływu zwrotnego trzeba koniecznie zwrócić uwagę na kompletność starego filtra! Należy wymienić pierścienie uszczelniające, a przed montażem zwilżyć je czystym olejem silnikowym (podobnie jak tarczę końcową z włókniny), aby uniknąć uszkodzeń podczas montażu!
Porada pochodzi z Technical Messenger Mahle.
Komentarze (0)