Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  23.10.2020, ~ Administrator   

Wskazówki dotyczące wymiany łożysk piast kół [PORADNIK NSK]
Strona 1 z 2

Po pierwsze, przed montażem należy porównać nowe łożysko z zamontowanym. Wybór niewłaściwego łożyska to częsty błąd.

Zapobieganie uszkodzeniom enkodera magnetycznego

Niektóre łożyska piast wyposażone są w enkoder magnetyczny dla sygnału ABS i wymagają zwiększonej uwagi przy montażu. Uszczelki enkodera zawierają wiele biegunów N+S, których położenie jest odczytywane przez czujnik prędkości. Jeśli bieguny N + S ulegną uszkodzeniu podczas instalacji, może to doprowadzić do awarii układu ABS.

Czujnik ABS pojazdu odczytuje wiele biegunów N + S znajdujących się w uszczelce enkodera magnetycznego.

Używając karty testowej NSK mechanicy są w stanie określić, czy łożysko piasty zostało wyposażone w enkoder. Tej samej karty testowej można również użyć do ustalenia, czy zamontowane łożysko ma uszkodzone bieguny (jeśli wynik różni się od pokazanego na zdjęciu poniżej), co z kolei może pomóc technikom w identyfikacji problemów z sygnałem ABS.

Za pomocą karty testowej NSK mechanicy mogą potwierdzić obecność i lokalizację enkodera.

Zabezpieczanie enkodera przed zanieczyszczeniami i działaniem magnesów

Dobrą praktyką jest niedopuszczanie do kontaktu enkodera z narzędziami, takimi jak klucze czy śrubokręty, ponieważ mogą one zmieniać biegunowość, co również prowadzi do problemów z sygnałem ABS. Mając to na uwadze, łożysko należy wyciągać z opakowania ochronnego dopiero bezpośrednio przed montażem.

Zapewnianie poprawnej orientacji enkodera

Enkodery są umieszczone tylko po jednej stronie łożysk kół generacji Hub I - tak jak identyfikuje to karta testowa - dlatego ważne jest, aby zapewnić ich prawidłową orientację po wciśnięciu łożysk w zwrotnicę. Przed rozpoczęciem tej operacji zawsze należy sprawdzić, czy po montażu powierzchnia enkodera będzie przylegać do czujnika.

Unikanie nacisku na powierzchnię enkodera

Do wciskania łożysk należy użyć narzędzia, które styka się tylko z powierzchnią czołową pierścienia zewnętrznego łożysk piast generacji Hub I. Nigdy nie należy naciskać na uszczelkę enkodera i na pierścień wewnętrzny, ponieważ doprowadzi to do uszkodzenia łożyska już po paru kilometrach jazdy. Po wybraniu odpowiedniego narzędzia, należy ustawić łożysko w jednej linii z otworem zwrotnicy i wcisnąć je pionowo w zwrotnicę.

Należy wybrać takie narzędzie, które naciska tylko na zewnętrzny pierścień łożyska, pozostawiając wystarczający prześwit otworu, tak jak pokazano na schemacie przekładki.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 14

  • 8
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 3
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony