ReklamaB1 - rematec - 29.03-20.06 Mirek części

Części i regeneracja

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

ponad rok temu  05.02.2018, ~ Administrator   

Wyczyść, zanim zdiagnozujesz [PORADNIK]
Strona 2 z 3

Montujemy filtr spalin

Zwróćmy uwagę na to, że największe zanieczyszczenia są związane ze spalinami. Każdy silnik ma filtr powietrza i paliwa. Do cylindrów dostaje się więc oczyszczone paliwo i powietrze, które przeszło przez filtr. Pozostaje sprawa spalin, wpuszczanych przez zawór EGR. Nie są one w żaden sposób oczyszczane. Czyż to nie jest paradoks, że najgorsze brudy przepływają z kolektora wylotowego, brudzą po drodze wszystkie rury i urządzenia, a potem wpadają do cylindrów? Jest to pewne niedopatrzenie. Gdyby zastosować filtr, to po pierwsze silnik pracowałby o wiele lepiej, a po drugie cały układ powtórnego spalania nie uległby tak szybkiemu zabrudzeniu. Czyli po naszej naprawie samochód byłby dłużej sprawny i mniej awaryjny.

Tak jak elektryk zabezpiecza naprawioną wtyczkę przed wilgocią i utlenianiem, tak samo w układach dolotowych powietrza po pozbyciu się brudów, usunięciu nagromadzonych nagarów chciałoby się w jakiś sposób zabezpieczyć przed „zepsuciem naszej pracy”. Takim zabezpieczeniem może być umieszczenie właśnie filtra spalin, powstrzymującego niedopalone paliwo, sadzę i wiele innych zanieczyszczeń, które w błyskawicznym tempie zatykają wszystkie przewody, przez które przechodzą, a także zawór EGR. Na zdjęciu przedstawiamy taki filtr, który można zamontować w każdym samochodzie, bez obawy, że zmienimy coś w technologii pracy silnika. Jedyną zmianą będzie czysty układ powtórnego spalania. Można nawet założyć, że w przyszłości w takie filtry będą wyposażane nowe samochody. Na razie takie urządzenie traktowane jest jako wyposażenie dodatkowe.

Problemy z EGR

Na koniec zwróćmy uwagę na to, że we współczesnym samochodzie sterownik silnika zajmuje się nie tylko regulowaniem procesów spalania w silniku, ale także kontrolowaniem spalin. Ogólnie rzecz biorąc, dla sterownika są ważne nie tylko sprawy maksymalnej sprawności silnika spalinowego, ale także to, jakie spaliny wydostają się do atmosfery. Stąd stosowanie różnych sposobów na ochronę środowiska, takich jak zawory EGR. Naszym zadaniem jest naprawianie samochodu, a nie modyfikowanie konstrukcji poszczególnych elementów. Powinniśmy dobrze znać zasady pracy i sterowania, ale nie modyfikować układów, na przykład przez zaślepianie zaworu EGR. Widząc nagromadzenie zanieczyszczeń tak ogromne, że trudno się go pozbyć nawet ostrym narzędziem, wielu z nas wpada na pomysł zastopowania ponownego zanieczyszczenia układu. Ale zamiast zmieniać procesy technologiczne, łączenie z wgrywaniem nowego oprogramowania, które nie wymaga zaworu EGR, można uniemożliwić przedostawanie się kłopotliwych zanieczyszczeń przez zastosowanie odpowiedniego filtra, nie naruszając zaplanowanego przez producenta sterowania silnikiem.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony