Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  11.05.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wymiana akumulatora? Bądź gotowy cały rok

By jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów, serwisy powinny być przygotowane na wymiany akumulatorów przez cały rok, a nie tylko w szczycie sezonu.

Awarie akumulatorów coraz częściej zdarzają się poza sezonem zimowym. Jest to spowo­dowane zwiększoną liczbą odbiorników elektrycznych w samochodzie, jak i samą budową akumulatora, który ma powięk­szone prądy rozruchowe kosztem wytrzy­małości na rozładowania.

Sprawdzanie stanu akumulatora, układu ładowania czy rozrusznika to jedne z najczę­ściej zaniedbywanych czynności podczas przeglądów okresowych auta. Warsztaty skupiają się głównie na sprawdzeniu części mechanicznych, zawieszenia, hamulców czy płynów eksploatacyjnych. Akumulatorem i układem elektrycznym zajmują się wtedy, gdy zgłosi im to użytkownik samochodu. Tymczasem serwisy wyposażone w testery mogą dokładnie określić sprawność aku­mulatora, układu ładowania czy rozrusznika. Warsztatom powinno zależeć na tym, by przekonywać klientów do wymiany akumu­latorów wtedy, gdy mają one poniżej 75% sprawności rozruchowej. Uchroni to przed niespodziewaną awarią w czasie eksploatacji samochodu.

Obecnie samodzielna wymiana akumulatora w samochodzie jest już na tyle skompliko­wana, że czasami, bez odpowiednich urzą­dzeń, wręcz niemożliwa. Części eksploata­cyjne, np. pasek, klocek, tarcza hamulcowa, wymienia się zapobiegawczo. Tak samo powinien być traktowany akumulator, któ­rego wymiana dla warsztatu jest po prostu opłacalna. Serwis bowiem zarobi nie tylko na samej usłudze wymiany, ale również na sprzedaży akumulatora i na otrzymanym złomie akumulatorowym. Klienci Bio Service za każdy 1 kg oddanego złomu akumulato­rowego otrzymują doładowania multikarty IC Premia Cash.

W ostatnich miesiącach Inter Cars wraz ze 155 warsztatami z Warszawy i okolic prowa­dził testy akumulatorów w serwisowanych samochodach. Akcja polegała na użyczaniu warsztatowi profesjonalnego testera akumu­latorowego wraz z wydrukiem na okres do dwóch tygodni.

98 warsztatów przekazało spółce dane z badań. Wynika z nich, że na 1135 sprawdzonych akumulatorów w pełni sprawnych było 730 sztuk, natomiast 258 (23%) kwalifikowało się do wymiany. Od ręki wymieniono 147 sztuk (13%). Można więc powiedzieć, że 147 kierowców uniknęło awarii akumulatora na drodze. Pozostałe osoby, spośród tych 258, zostały ostrzeżone, że posiadają akumulator, który powinien zostać wymieniony.

Część z uczestniczących w akcji warsztatów na stałe wprowadziła już usługę - bada­nie akumulatora w samochodach serwi­sowanych. Te serwisy, które nie posiadały własnych testerów lub które dysponowały przestarzałym sprzętem, dokonały zakupu łącznie 49 sztuk profesjonalnych przyrządów.

Podobne akcje przeprowadzone zostały w kilku regionach kraju, m.in. w okolicach Łodzi, Opola, Szczecina, Wrocławia, Siedlec, Gorzowa Wielkopolskiego i Suwałk. Miały pokazać, że na testowaniu akumulatora w serwisowanym samochodzie nie tylko korzysta klient, ale też zyskuje warsztat. W ten sposób serwis podnosi bowiem standard obsługi, a także eliminuje ryzyko niespodzie­wanych awarii akumulatora na drodze, co buduje lojalność i zaufanie klienta. Dla warsz­tatu stanowi to również dodatkowy dochód.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
do góry strony