Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  02.01.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Wymiana łożyska przedniego w BMW 3, 5, X3 i X5

Samochód wyposażony w układy bezpieczeństwa czynnego ABS/ESP są dzisiaj standardem. Podstawowym sygnałem jest prędkość poszczególnego koła mierzona przez czujnik z impulsatora znajdującego się najczęściej w uszczelniaczu łożyska. W nowoczesnych samochodach impulsator jest pierścieniem składającym się z określonej liczby par biegunów N i S.

Weryfikacja

W samochodach z powyższej listy możemy mieć problem aby sprawdzić odpowiednia stronę, z której znajduje się enkoder gdyż:

  • Oba uszczelniacze wyglądają tak samo

  • Oba enkodery są pasywne (niemagnetyczne)

  • Tylko jedna strona jest właściwa

To że czytnik nie wskazuje działania pola magnetycznego jest w tym rozwiązaniu jak najbardziej poprawne. Enkodery nie są magnetyczne i nie będą widoczne charakterystyczne linie pola na czytniku. Dodatkowe informacje można znaleźć w Service Info FAG 0036.

Montaż

Na stronie WWW.REPXPERT.PL znajdziemy instrukcję montażu, która jednoznacznie wskaże, którą stroną należy wprasować łożysko:

Pierścień zewnętrzny łożyska posiada szeroką fazę i to jest jedyna właściwa strona, którą należy wprasować łożysko w zwrotnicę za pomocą specjalnego narzędzia. Zakładając pierścień osadczy należy pamiętać aby zamkiem znajdował się zawsze pionowo w dół.

Więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: WWW.REPXPERT.PL oraz na stronie WWW.SCHAEFFLER.PL

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Gohan 1 ponad rok temuocena: 50%  a wystarczylo zrobic oznaczenie z kierunkiem montazu.... Ahh ale mozna pisac i pisac, gadac i gadac tworzyc bezsensowne rzeczy, tresci, stanowiska... XXI wiek normalnie :)
    oceń komentarz 1 1 zgłoś do moderacji
do góry strony