Samochód wyposażony w układy bezpieczeństwa czynnego ABS/ESP są dzisiaj standardem. Podstawowym sygnałem jest prędkość poszczególnego koła mierzona przez czujnik z impulsatora znajdującego się najczęściej w uszczelniaczu łożyska. W nowoczesnych samochodach impulsator jest pierścieniem składającym się z określonej liczby par biegunów N i S.
Weryfikacja
W samochodach z powyższej listy możemy mieć problem aby sprawdzić odpowiednia stronę, z której znajduje się enkoder gdyż:
-
Oba uszczelniacze wyglądają tak samo
-
Oba enkodery są pasywne (niemagnetyczne)
-
Tylko jedna strona jest właściwa
To że czytnik nie wskazuje działania pola magnetycznego jest w tym rozwiązaniu jak najbardziej poprawne. Enkodery nie są magnetyczne i nie będą widoczne charakterystyczne linie pola na czytniku. Dodatkowe informacje można znaleźć w Service Info FAG 0036.
Montaż
Na stronie WWW.REPXPERT.PL znajdziemy instrukcję montażu, która jednoznacznie wskaże, którą stroną należy wprasować łożysko:
Pierścień zewnętrzny łożyska posiada szeroką fazę i to jest jedyna właściwa strona, którą należy wprasować łożysko w zwrotnicę za pomocą specjalnego narzędzia. Zakładając pierścień osadczy należy pamiętać aby zamkiem znajdował się zawsze pionowo w dół.
Więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: WWW.REPXPERT.PL oraz na stronie WWW.SCHAEFFLER.PL
Komentarze (1)