ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Wymiana płynu hamulcowego ważna dla bezpieczeństwa [TEMAT MIESIĄCA]

Tester płynu hamulcowego

Strona 2 z 2

Odpowiednie narzędzie to podstawa
Tester płynu hamulcowego Ferodo umożliwia kontrolę jego jakości w dowolnym miejscu i czasie. Dokładne określenie temperatury wrzenia zajmuje mu mniej niż minutę. Tester Ferodo wykorzystuje w tym celu sondę. Nie mierzy temperatury pośrednio, jak podczas użycia testerów przewodnictwa elektrycznego. Zwłaszcza w przypadku płynów hamulcowych nowej generacji, takich, jakie znajdziemy w ofercie Ferodo, ten ostatni sposób okazuje się być niedokładny i mało wiarygodny. Testery wykorzystujące do oceny przewodnictwo elektryczne mogą zagrozić prawidłowemu działaniu kluczowych elementów związanych z bezpieczeństwem.

Płyny hamulcowe Ferodo

Przestrzegaj zaleceń producenta w zakresie klasy płynu (DOT) 
Interwał serwisowy zależy od skłonności płynu do pochłaniania wilgoci. Higroskopijność rośnie na przykład przy nieszczelnym układzie i wyraźnie przyspiesza degradację płynu. Płyny hamulcowe DOT5 na bazie silikonu są bardziej higroskopijne niż DOT3 lub DOT4 na bazie glikolu. Przy ostrym hamowaniu płyn stykający się z gumowymi powierzchniami i tłoczkami zacisku może osiągnąć temperaturę 200°C. Z wchłoniętej wilgoci powstaje para wodna, która się spręża. Dlatego skok pedału staje się niebezpiecznie długi, co powoduje pogorszenie skuteczności hamowania. Wystarczy jeden rok, aby temperatura wrzenia płynu obniżyła się do 80°C. Z tego powodu minimalne temperatury wrzenia są następujące: DOT3 = 205°C; DOT4 = 230°C; DOT5 = 250°C; DOT5.1 = 260°C. Warto zapamiętać regułę, że gdy wzrasta DOT, rośnie również temperatura wrzenia i skłonność do zatrzymywania wilgoci. Dlatego w przypadku płynu klasy DOT5.1 zaleca się wymianę co 6 miesięcy.

Dobre rady
Po kilku tysiącach kilometrów skontroluj poziom płynu hamulcowego. Niewielki jego ubytek jest często spowodowany stopniowym zużyciem powierzchni ciernych w układzie hamulcowym lub wylaniem płynu ze zbiornika podczas wymiany klocków hamulcowych.
Rozlany płyn może powodować korozję metalowych elementów komory silnika. Nie mieszaj płynów DOT3 i DOT4 na bazie glikolu z płynami DOT5 na bazie silikonu, ponieważ nie są ze sobą kompatybilne.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ albin 2 miesiąc temu Wymiana płynów, wymiana klocków i tarcz, troche tego będzie. Niech tylko przyjdą oe delph kurierem a sie biore za wymiane. Ponoć nie taki diabeł straszny.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ ken 1 2 miesiące temuocena: 100%  Mam niedosyt informacji, ok, 40% za mało.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony