ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  27.04.2010, ~ Administrator   

Wymiana sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego w Mercedesie klasy E, z wykorzystaniem części marki SACHS
Strona 2 z 3

[img_full]6988|7085[/img_full][img_full]6988|7086[/img_full]

Krok 4 – Montaż sprzęgła
Przed instalacją nowej tarczy sprzęgła sprawdź jej bicie poprzeczne, na wypadek, gdyby uległa wypaczeniu podczas Transportu. Jest to bardzo ważny krok, choć często ignorowany. W ofercie firmy SACHS dostępne jest urządzenie do pomiaru bicia, składające się z jednostki centrującej oraz skali. Zmierzona wartość bicia nie powinna przekraczać 0.5 mm.

[img_full]6988|7087[/img_full]

Ostrożnie nałóż odpowiedni smar, np. SACHS High Performance Grease (dostarczany w komplecie z nowymi sprzęgłami) na kliny wałka wejściowego. Kilkakrotnie przesuń piastę tarczy sprzęgła po wałku wejściowym, aby równomiernie rozprowadzić smar, a następnie zdejmij tarczę i usuń z niej nadmiar smaru.

[img_full]6988|7088[/img_full][img_full]6988|7089[/img_full]

Ostrożnie wyczyść powierzchnie cierne pokrywy oraz koła DMF, a następnie za pomocą odpowiedniego narzędzia wycentruj koło DMF z tarczą sprzęgła. Załóż pokrywę sprzęgła, dociągając śruby po przekątnej, zgodnie z wytycznymi oraz momentem obrotowym zalecanym przez producenta. Jest to szczególnie ważne w przypadku sprzęgieł samonastawnych.

[img_full]6988|7090[/img_full][img_full]6988|7091[/img_full]

Krok 5 – Montaż skrzyni biegów
Przed ponownym montażem skrzyni biegów zaleca się prewencyjnie wymienić wyprzęgnik centralny (CSC), aby uniknąć konieczności powtarzania całej procedury, w przypadku gdyby w przyszłości nastąpił wyciek z tego elementu. Podczas montażu należy uważać, aby nie sprężyć wysprzęglika ręcznie, ponieważ mogłoby to spowodować uszkodzenie uszczelki.
Nałóż smar na sworznie prowadzące na obudowie stożkowej oraz ich odpowiedniki na kołnierzu silnika, następnie zamontuj skrzynię biegów i dociągnij śruby właściwym momentem obrotowym. Ustawienie koła w taki sposób, aby możliwy był obrót wałka wejściowego względem wału zdawczego, ułatwi połączenie go z piastą tarczy sprzęgła. Następnie podłącz przewód hydrauliczny do wysprzęglika CSC i odpowietrz go.

[img_full]6988|7092[/img_full]

Pozostała część procedury montażu polega na odwróceniu czynności demontażowych.

 

[img_full]6988|7093[/img_full]

Omawiany pojazd: Mercedes E220 CDI

 

[img_full]6988|7080[/img_full][img_full]6988|7081[/img_full]

Odłączanie paska uziemiającego oraz przewodu hydraulicznego wysprzęglika CSC.

 

[img_full]6988|7082[/img_full][img_full]6988|7083[/img_full]

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony