Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  31.01.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wymiana turbosprężarki - praktyczne porady

Ważne wskazówki:

1. Nie dostosowanie się do wskazówek może spowodować awarię turbosprężarki oraz skutkować unieważnieniem gwarancji.

2. Zmiana ustawień zaworu regulacji przepływu spalin może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki/silnika oraz skutkować unieważnieniem gwarancji.

3. Należy użyć uszczelek olejowych o odpowiednim rozmiarze - uszczelka nie może zakrywać otworów olejowych. Dodatkowo przy montażu uszczelek NIE WOLNO UŻYWAĆ SILIKONU!!image_gallery

 

4. Przy wyborze odpowiedniego typu oleju i jego ilości należy odnieść się do wskazań producenta silnika lub samochodu.

5. Należy dopilnować aby podczas montażu do turbosprężarki nie dostały się zanieczyszczenia oraz elementy pozostałe po awarii starej turbosprężarki.

6. Należy upewnić się czy turbosprężarka, którą chcemy zamontować jest odpowiednia dla danego silnika.

 

 

 

Instrukcja montażu:

1. Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą by czyste i nieuszkodzone.

2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń.

3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie).

4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić na nowe przy kolektorze wydechowym i przy połączeniu z rurą wydechową.

5. Usunąć wszystkie plastikowe elementy zaślepiające turbosprężarkę.

6. Zalać turbosprężarkę niewielką ilością czystego oleju i obrócić wałkiem turbosprężarki kilkukrotnie – obrót powinien być swobodny.

7. W zależności od typu turbosprężarki przymocować turbosprężarkę do kolektora wydechowego lub bloku silnika używając nowych uszczelek. Przymocować rurę wydechową.

8. Przewód doprowadzający i odprowadzający olej musi być drożny i czysty. Przepływ oleju nie może być ograniczony. W przypadku elastycznych przewodów należy sprawdzić czy nie są uszkodzone wewnątrz. Sprawdzić czy przewód doprowadzający nie jest zbyt blisko źródła ciepła. Poziom oleju prawidłowy lecz niedrożny przewód spływowy powoduje wyciek oleju z turbosprężarki.image_gallery

 

9. Przymocować przewód powietrza

10. Użyć nowych filtrów: powietrza, oleju, paliwa.

11. Jeżeli to możliwe obracać wałem korbowym przez 10-15 sekund bez uruchomienia silnika w celu pełnego zalania olejem przewodów oraz samej turbosprężarki. Uruchomić silnik i utrzymywać wolne obroty przez 3 do 4 minut.

12. Wyłączyć silnik i sprawdzić czy nie pojawiły się przedmuchy spalin oraz należy sprawdzić poziom oleju w silniku.

13. Jeżeli nie stwierdzono nieprawidłowości turbosprężarka została zamontowana prawidłowo.

 

Źródło: www.motoarena.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony