Części i regeneracja

Części i regeneracja

Paliwa i oleje

miesiąc temu  17.10.2018, ~ Administrator   

Wymiana układu chłodniczego to nawet 1 500 złotych
Strona 1 z 2

Pracujący silnik samochodu wydziela spore ilości ciepła. Za zapewnienie optymalnej temperatury i utrzymanie jej na stałym poziomie odpowiada układ chłodzenia. Nie tylko chroni on silnik przed przegrzaniem i korozją, ale i przed całkowitym zniszczeniem. Jak więc zadbać o układ chłodniczy i tym samym zapewnić prawidłową pracę silnika i bezpieczeństwo podróży?

Układ chłodzenia składa się z wielu elementów, takich jak: chłodnica, termostat, pompa wody, czy czujniki. Układ ten kieruje płyn chłodniczy w partie silnika o najwyższej temperaturze. Gdyby nie płyn, praca całego układu byłaby niemożliwa, dlatego tak ważne są regularne kontrole. Jedyne co możemy zrobić bez skorzystania z usług specjalisty, to sprawdzenie poziomu płynu. Jego niedostateczna ilość może doprowadzić do przegrzania silnika. Wymianę możemy przeprowadzić samodzielnie, jednak rekomendujemy wizytę u mechanika – tym bardziej, że koszt wymiany płynu nie jest wysoki. Należy pamiętać, że standardowo wymiana płynu chłodniczego w zależności od jego rodzaju powinna odbywać się co 3 do 5 lat. Dodatkowo, warto także kontrolować temperaturę silnika na wskaźniku deski rozdzielczej – jej podwyższenie oznacza uszkodzenie układu chłodniczego. Należy wtedy zatrzymać samochód i sprawdzić, czy nie ma pod nim śladów wyciekającego płynu.

Wybór odpowiedniego płynu

- Nowoczesne silniki są lżejsze i jednocześnie mocniejsze, co prowadzi do szybszego przegrzewania się jego elementów. Dlatego tak ważny jest wybór dobrego jakościowo płynu chłodniczego – mówi Mariusz Melka, pełnomocnik zarządu ds. jakości z Organiki S.A., producenta chemii motoryzacyjnej.

Przed zakupem płynu powinniśmy sprawdzić, czy jest on zgodny z zaleceniami, oraz czy wytworzony był według najnowszych technologii i z wykorzystaniem najwyższej jakości składników. Warto zwrócić uwagę na to, czy płyn jest wielosezonowy, a więc czy zapewni optymalną ochronę układu chłodniczego w każdych warunkach atmosferycznych. Ważne jest także to, czy płyn jest mieszalny z innymi płynami. W dzisiejszych czasach jest to dość popularny zabieg - musimy tylko pamiętać, aby płyny były wyprodukowane w tych samych technologiach oraz, aby nie mieszać płynów starszej generacji z nowszymi.

- Na tę porę roku rekomendujemy nową linię płynów do chłodnic GLIXOL. Są to nowoczesne, wielosezonowe płyny. Na etykiecie płynów znajduje się kod QR, który zeskanowany przekierowuje do aplikacji „Dobierz płyn do chłodnic w 3 krokach”, pozwalającej w łatwy i szybki sposób uzyskać informację, jaki płyn zastosować do modelu posiadanego samochodu. Alternatywą na tzw. dolewki, jest mieszalny z innymi płynami do chłodnic GLIXOL UNIWERSALNY -35, co na pewno jest dużym plusem w tzw. awaryjnych sytuacjach. – mówi Katarzyna Trzpil, dyrektor marketingu firmy Organika S.A. - Pamiętajmy tylko, aby do płynów chłodniczych nie dolewać wody. Nie jest ona w stanie zapewnić optymalnego chłodzenia silnika. Nie zabezpiecza też układu przed korozją i zamarzaniem. - dodaje Katarzyna Trzpil.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony