Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  03.07.2020, ~ Administrator   

Wymiana zespołu sprzęgła – Honda Jazz II. Krok po kroku. [ZDJĘCIA]
Strona 1 z 3

W ramach kompleksowego wsparcia technicznego oferowanego przez LuK i Grupę Schaeffler prezentujemy Państwu cykl artykułów, w których można znaleźć szczegółowe instrukcje dotyczące wymiany sprzęgieł w najpopularniejszych modelach samochodów dostępnych na rynku. Tym razem skupimy się na Hondzie Jazz II (GD) 1.3 z silnikiem benzynowym L13A1 83 KM (model z lat 2002-2008).

Pierwsza generacja tego japońskiego samochodu, należącego do segmentu mini, była obecna na rynku przez 10 lat. Jak przystało na typowy samochód do jazdy miejskiej, mimo swojej niezawodności ulega zużyciu, przede wszystkim w wyniku liczby przejechanych kilometrów. W artykule tym omawiamy wymianę zespołu sprzęgła i jego cechy szczególne.

Poza podnośnikiem dwukolumnowym i podnośnikiem skrzyni biegów, jedynym przyrządem specjalistycznym, który będzie potrzebny, jest narzędzie do centrowania tarczy. Przed przystąpieniem do pracy należy zdemontować akumulator i jego podstawę oraz obudowę filtra.

Po wykonaniu tej czynności dostęp do skrzyni biegów powinien być łatwiejszy. Następnie należy zdjąć gumową osłonę dźwigni sprzęgła, uważając, aby jej nie uszkodzić.

Uwaga! Należy zwrócić szczególną uwagę na układ wysprzęglania. Jest to wersja półhydrauliczna, więc wymiana części, z których składa się obwód hydrauliczny, nie jest konieczna. Trzeba jednak upewnić się, że są one w doskonałym stanie technicznym. Ma to kluczowy wpływ na żywotność układu sprzęgła. Podczas demontażu siłownika musimy uważać, aby nie zniszczyć czoła trzpienia oraz jego elastycznej osłony.

Po odkręceniu należy go tymczasowo podwiesić za pomocą opaski elastycznej. Teraz można zająć się linkami, które należy odłączyć od mechanizmu wybierania biegów oraz odłączyć połączenia elektryczne biegu wstecznego oraz czujnika prędkości pojazdu VSS.

Trzeba zadbać o to, aby przewody nie uszkodziły się podczas dalszej pracy.

Po zakończeniu pierwszego etapu prac można podnieść pojazd i zdjąć osłony. Następnie należy odkręcić łączniki stabilizatora,

zdemontować końcówki drążka kierowniczego za pomocą odpowiedniego ściągacza,

a następnie, po odkręceniu nakrętek, wyjąć sworznie ze zwrotnic po obu stronach. Po rozpięciu sworzni można w łatwy sposób wyjąć półosie napędowe ze skrzyni biegów.

Należy pamiętać o dwóch rzeczach: koniecznie wcześniej spuścić olej z przekładni oraz uważać, aby nie uszkodzić uszczelnień podczas demontażu przegubów wewnętrznych.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 8

  • 5
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony