Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  10.03.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Za dużo dymu z wydechu, woda w bagażniku, silnik gaśnie po nocy. Problemy i ich rozwiązania

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.

Jaguar XF
Nadmierna ilość dymu w układzie wydechowym
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Jaguar XF z 2012 roku z silnikiem wysokoprężnym 3,0, a jego właściciel skarży się na nadmierną ilość dymu wydobywającą się z układu wydechowego podczas jazdy. Wydaje nam się, że uszkodzona jest turbosprężarka, ale nie chcemy jej wymieniać, gdyż to kosztowne. Czy spotkaliście się już kiedyś z tą usterką?
Odpowiedź: Na podstawie opisanych symptomów wydaje nam się, że usterka związana jest z uszkodzonym wewnętrznym pierścieniem uszczelniającym wtórnej turbosprężarki. Usterka ta dotyczy kilku modeli marki Jaguar z silnikami wysokoprężnymi 3,0. Zamontuj nową wtórną turbosprężarkę. Oczyścić osad olejowy z węży turbosprężarki. Zamontuj nowy wąż obejścia chłodnicy turbosprężarki, dostępny w dziele części Jaguar (rys. 1.1). Jedź pojazdem z prędkością co najmniej 50 km/h przez czas nie dłuższy niż 20 minut, aby wypalić pozostałości oleju. Przyspiesz kilkakrotnie do 1500-3500 obr./min.

Kia Carens
Przeciek wody do bagażnika
Pytanie: Mamy problem z określeniem przyczyny przecieku wody w Kii Carnes z 2013 roku. Prawa część bagażnika po ulewnym deszczu jest mokra. Udało nam się ogólnie określić, skąd pochodzi przeciek, ale nie potrafimy go zatrzymać. Prosimy o pomoc.

Odpowiedź: Opisany problem był już zgłaszany przez innych właścicieli modelu Kia Carnes wyprodukowanych przed 15.08.2013 r. Woda przecieka przez gumową uszczelkę klapy tylnej, a spowodowane jest to nadmierną ilością środka uszczelniającego na połączeniu karoserii. Sprawdź połączenie karoserii w miejscu usterki (rys. 2.1). Zweryfikuj, czy nie występuje nadmierna ilość środka uszczelniającego w miejscu połączenia karoserii (rys. 2.2). Usuń nadmiar, pozostawiając gładką powierzchnię (rys. 2.3). Polakieruj miejsce usterki zgodnie z kolorem nadwozia. Zamontuj gumową uszczelkę klapy tylnej, która jest dostępna w dziale części Kia. W razie potrzeby osusz pojazd.

Range Rover Evoque
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem usterki w pojeździe marki Range Rover Evoque z 2013 roku z silnikiem benzynowym 2,0, w którym silnik pracuje nierównomiernie. Gdy samochód trafił do naszego warsztatu, świeciła się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika i zapisane zostały kody usterek związane z niskociśnieniowym układem paliwa. Sprawdziliśmy układ paliwowy, pompę paliwa, filtr paliwa itp., ale nie udało nam się określić przyczyny usterki. Czy słyszeliście o usterkach układu paliwowego występujących w tym modelu?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy o problemie z doprowadzaniem paliwa występującym w kilku modelach marki Land Rover z silnikiem benzynowym 2,0. Podejrzewamy, że jeden z kodów usterek to P008B związany z niskociśnieniowym układem paliwa. Kod ten wyświetla się z powodu uszkodzenia czujnika niskiego ciśnienia paliwa. Zamontuj nowy czujnik niskiego ciśnienia paliwa (rys. 3.1). Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Audi A3
Silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu, gdy samochód był zaparkowany przez noc
Pytanie: Mamy problem z określeniem przyczyny występowania usterki w Audi A3 1,4 TFSI z 2012 roku. Przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu, jeśli samochód pozostawał zaparkowany przez noc. Silnik uruchamia się i działa prawidłowo, gdy samochód był zaparkowany w warsztacie przez kilka godzin. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne układów i układu powietrza, sprawdziliśmy, czy zostały zapisane kody usterek, ale niczego nie znaleźliśmy. Czy słyszeliście o takiej usterce?
Odpowiedź: Tak, mieliśmy już zgłoszenia takiej usterki, która występuje w krajach o zimnym klimacie. Dotyczy ona modeli A3 z kodami silnika CAXC/CMSA. W końcowym tłumiku układu wydechowego nagromadzony jest kondensat, który zamarzając, blokuje przepływ spalin. Aby uniknąć gromadzenia się wody w tłumiku końcowym układu wydechowego, wywierć otwór odpływu wody, używając wiertła 5 mm i stosując następujące pomiary: rys. 4.1 = 86 mm, rys. 4.2 = 273 mm, rys. 4.3 = 5 mm. Powinno to zaradzić usterce.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony