Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  21.02.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Zamiast leczyć - zapobiegać. Co z akumulatorem po zimie?

Po kilku miesiącach zimowej eksploatacji samochodu wsiadasz, przekręcasz kluczyk i… silnik nie reaguje. Tymczasem w pracy czeka szef, po południu trzeba odebrać dziecko ze szkoły… Adam Klimek z Team Total podpowiada, jak poradzić sobie w takiej sytuacji, a najlepiej – jak jej uniknąć. 

Wbrew pozorom, problem rozładowanego akumulatora nie dotyczy tylko starszych aut. Wręcz przeciwnie – to najnowsze samochody mają największe zapotrzebowanie na energię elektryczną potrzebną do napędzania ich rozbudowanych układów elektronicznych. Z kolei zimą, w niskich temperaturach, szybko spada sprawność akumulatora, który w czasie jazdy miejskiej na krótkich dystansach nie ma szans zostać doładowany na tyle, aby uzupełnić energię zużytą do rozruchu zimnego silnika. W takiej sytuacji jest tylko kwestią czasu, gdy kolejne przekręcenie kluczyka w stacyjce nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. I co wtedy? Najlepiej „pożyczyć prąd” z innego auta. Adam Klimek z Team Total pokazuje, jak to zrobić prawidłowo. 

Usługę „pożyczenia prądu” można zamówić praktycznie w każdej korporacji taksówkowej. Natomiast w żadnym wypadku nie należy próbować uruchamiać samochodu pchając go lub ciągnąc na lince za drugim autem. W trakcie takiej próby układ rozrządu zostaje poddany bardzo dużym obciążeniom, jednocześnie niespalone paliwo spływa do układu wydechowego uszkadzając katalizator. 

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Ta zasada sprawdza się dobrze zarówno w gabinecie lekarskim, jak i warsztacie samochodowym. Zanim zaskoczy Cię rozładowany akumulator, lepiej sprawdzić, czy alternator ładuje akumulator prądem o właściwym natężeniu. Takie badanie można wykonać w profesjonalnym warsztacie, ale jeśli masz minimalne zacięcie majsterkowicza i multimetr pod ręką, można przeprowadzić szybką diagnozę własnoręcznie. Także tu Adam Klimek z Team Total pokaże i doradzi.

Warto zajrzeć na www.teamtotal.pl, by poznać więcej ciekawostek o bezpiecznej i prawidłowej eksploatacji samochodu. O ich najwyższy poziom dba nie tylko Adam Klimek, najbardziej rozpoznawalny polski mechanik, ale także Patryk Mikiciuk, dziennikarz TVN Turbo oraz Klaudia Podkalicka, zawodniczka rajdów terenowych.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony