Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  03.12.2020, ~ Administrator   

Zawieszenia w Fordzie Focusie. Porady dotyczące serwisowania

Ford Focus został wprowadzony na rynek w roku 1998 i okazał się wielkim sukcesem. Niemniej jednak, statystyki podają, że jest to jeden z modeli najczęściej odwiedzających warsztaty. Mając to na uwadze,  eksperci febi bilstein zidentyfikowali kilka elementów zawieszenia, które w tym modelu ulegają zużyciu i wymagają wymiany.

Zawieszenie przednie

Niezależne zawieszenie przednie w Fordzie Focusie oparte jest na kolumnach McPhersona połączonych ze zwrotnicą oraz na wahaczach i stabilizatorze. Zużyte łączniki stabilizatora, mogą powodować stukanie podczas pokonywania nierówności drogowych.
Jednym z najczęściej zużywających się elementów w modelu MK 2 są tuleje wahacza. Element ten jest dostępny wraz z całym wahaczem lub jako oddzielna część zamienna z nowymi śrubami mocującymi. Ta druga jest dostępna w ofercie febi i stanowi tańszą alternatywę do wymiany całego wahacza, który bez problemu daje się rozebrać na części.
Podczas wymiany, bardzo istotną rolę odgrywa właściwe ustawienie nowej tulei. Tuleja musi być odpowiednio spozycjonowania, co zapewnia jej właściwe działanie i wysoką trwałość wymienianego elementu. Starą tuleję można wycisnąć lub ostrożnie wyciąć przy pomocy odpowiedniego narzędzia, tak by nie doszło do uszkodzenia trzpienia, na którym osadzona jest tuleja.

Po zdemontowaniu starej i zużytej tulei należy oczyścić trzpień wahacza, a następnie wcisnąć nowy element. Dostępny jest specjalny przyrząd pozwalający zachować właściwe ustawienie nowej tulei podczas wciskania na trzpień. Teraz naprawiony wahacz można zamontować w samochodzie. Tuleja (febi 34218) znajduje zastosowanie w kilku innych modelach Forda, Mazdy i Volvo.

Zawieszenie tylne
Do modelu Ford Focus opracowano, przyjęte z dużym uznaniem, zawieszenie wielowahaczowe. Jego kompaktowa konstrukcja pozwala wygospodarować maksymalną przestrzeń bagażową i zapewnia doskonałe prowadzenie. Cienki wahacz prowadzący utrzymuje koło w osi wzdłużnej pojazdu oraz absorbuje momenty podczas hamowania pojazdu. Jest on wspierany przez trzy inne wahacze pomagające utrzymać koło we właściwej pozycji. Wszystkie te elementy wyposażone są w tuleje, które podatne są na zużycie. Tuleja wahacza prowadzącego (febi 34249), którą można wymieniać podobnie jak w wahaczu przednim, również musi zostać odpowiednio spozycjonowana podczas montażu. W innym przypadku dojdzie do zawinięcia gumy, co w rezultacie prowadzi do skrócenia żywotności tulei (rys. 3).
Zlokalizowany pomiędzy belką porzeczną a zwrotnicą wahacz zawieszenia, jest podatny na przeciążenia, co po dłuższej eksploatacji może skutkować jego uszkodzeniem. Podczas demontażu tego wahacza w celu jego wymiany lub uzyskania dostępu do innych elementów, takich jak sprężyna zawieszenia, bardzo często okazuje się, że śruby mocujące są mocno skorodowane (rys. 4).

Prowadzi to do zrywania śrub podczas demontażu lub zapiekania się w wewnętrznej tulejce. Dlatego przy demontażu wahacza często zachodzi konieczność ich odcięcia.

Wewnętrzna śruba o konstrukcji mimośrodowej służy do regulacji pochylenia koła i w celu przeprowadzenia odpowiedniego ustawienia musi obracać się swobodnie. Zaleca się dokręcanie wszystkich nowych połączeń śrubowych wyłącznie w samochodzie opuszczonym na koła i z dociążonym zawieszeniem. Pojazd nie może być uniesiony na podnośniku, ponieważ powoduje to niepożądane naprężenie i obciążenie tulei, co może skutkować dokręceniem ich w niewłaściwej pozycji. Po przeprowadzeniu naprawy układu zawieszenia, zaleca się kontrolę geometrii kół, co zapewni odpowiednie prowadzenie pojazdu.

Wiele oferowanych przez febi komponentów układu zawieszenia jest dostępnych w zestawach ProKit, które zawierają wszystkie elementy montażowe potrzebne do przeprowadzenia naprawy. Pozwala to mechanikowi zaoszczędzić czas i pieniądze, ponieważ nie ma potrzeby wyszukiwania i zamawiania dodatkowych części zamiennych. Warto zaufać oferowanym przez febi częściom zamiennym w jakości OE. Cały asortyment elementów układu kierowniczego i zawieszenia jest dostępny na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 14

  • 6
    ZADOWOLONY
  • 3
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 2
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony