Części i regeneracja

Części i regeneracja

2 miesiące temu  12.09.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Zerwane wały przy alternatorach

Koło pasowe należy zawsze dokręcać, wykorzystując w tym celu dociskacz i klucz dynamometryczny

Jeśli podczas wymiany alternatora dojdzie do zerwania wału, przyczynę stanowi zwykle nieprawidłowy montaż. Podczas wymiany alternatora (typu MG) należy zatem uwzględnić kilka zasad.

Przed rozpoczęciem prac przy komponentach elektrycznych należy odłączyć je od prądu. To znaczy: najpierw należy odłączyć od alternatora przewód uziemiający akumulator oraz przewód dodatni. Dopiero wówczas nie ma niebezpieczeństwa zwarcia.

W niektórych przypadkach należy przebudować koło pasowe starego alternatora na nowy. Nakrętki NIE wolno przykręcać wówczas wkrętakiem udarowym – może dojść do zerwania wału.

Również zbyt mały moment dokręcający nakrętki może doprowadzić do poważnych uszkodzeń alternatora, ponieważ za pomocą nakrętki koła pasowego mocowany jest wewnętrzny pierścień łożyska tocznego z wałem. Jeśli zabraknie w tym przypadku odpowiedniego napięcia początkowego, dojdzie do zużycia wału i ostatecznie do zataczania. Może dojść do styku wirnika z trojanem, co w efekcie spowoduje zwarcie i całkowite uszkodzenie alternatora.

źródło: Technical Messenger Mahle

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Cypis 2 ponad rok temu Co autor miał na myśli? "najpierw należy odłączyć od alternatora przewód uziemiający akumulator oraz przewód dodatni." Naprawiam alternatory niemal codziennie i nie zauważyłem żeby miały przewody uziemiające.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Jacek 1 ponad rok temuocena: 100%  Myślenie nie boli .
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
do góry strony