Problem
Niestabilne prowadzenie, nierównomierne zużycie opon oraz głośna praca zawieszenia - to objawy uszkodzonych elementów kładu kierowniczego lub zawieszenia.
W przeciwieństwie do innych pojazdów, górne mocowanie kolumny zawieszenia stosowane w modelach z platformy MQB Grupy Volkswagena nie są symetryczne i podczas montażu kluczowe znaczenie ma precyzyjne ustawienie elementów względem siebie. Niemniej jednak z rynku docierają informacje o braku świadomości tego faktu, co skutkuje błędami popełnianymi podczas montażu.
Przyczyny
Niewłaściwe ustawienie kolumny zawieszenia względem podwozia: Kolumna zawieszenia posiada dwie niewielkie strzałki wskazujące kierunek montażu. Podczas wymiany elementów kolumny MacPhersona - takich jak sprężyna zawieszenia, odbój amortyzatora, czy górne mocowanie kolumny - bardzo łatwo przeoczyć te strzałki. Strzałki te wskazują pozycję montażu kolumny zawieszenia. Ta jest właściwie ustawiona, gdy skierowane są w osi wzdłużnej pojazdu, np. w przód lub w tył (Zdjęcie 1).
Niewłaściwe ustawienie łożyska względem mocowania kolumny zawieszenia: Mocowanie kolumny zawieszenia posiada wycięcie, względem którego musi zostać ustawione łożysko i wsunięte podczas montażu. W przeciwnym razie te dwa elementy zostaną zamontowane w niewłaściwej pozycji (Zdjęcie 2).
Rozwiązanie
Przed montażem przedniej kolumny zawieszenia należy upewnić się, że wszystkie ponownie wykorzystywane elementy są w dobrym, nadającym się do dalszej eksploatacji stanie, a z całości zostały usunięte wszelkie zanieczyszczenia drogowe. Przy pomocy odpowiedniego narzędzia ścisnąć sprężynę zawieszenia, ustawić ją względem amortyzatora, a następnie na niego założyć. Następnie na trzpień amortyzatora nasunąć osłonę i odbój. Upewnić się, że zostały względem siebie odpowiednio dopasowane i ustawione. Kolejnym krokiem jest dokręcenie momentem 60 Nm nakrętki mocującej. Wtedy można zdemontować ścisk sprężyny zawieszenia. Przed zamontowaniem w pojeździe należy raz jeszcze skontrolować całą kolumnę zawieszenia.
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie partsfinder.bilsteingroup.com
Artykuł nadesłany
Komentarze (0)