Części i regeneracja

Części i regeneracja

14 dni temu  15.04.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zestaw mocowania kolumny zawieszenia z łożyskiem kulkowym

Problem

Niestabilne prowadzenie, nierównomierne zużycie opon oraz głośna praca zawieszenia - to objawy uszkodzonych elementów kładu kierowniczego lub zawieszenia.

W przeciwieństwie do innych pojazdów, górne mocowanie kolumny zawieszenia stosowane w modelach z platformy MQB Grupy Volkswagena nie są symetryczne i podczas montażu kluczowe znaczenie ma precyzyjne ustawienie elementów względem siebie. Niemniej jednak z rynku docierają informacje o braku świadomości tego faktu, co skutkuje błędami popełnianymi podczas montażu.

Przyczyny

Niewłaściwe ustawienie kolumny zawieszenia względem podwozia: Kolumna zawieszenia posiada dwie niewielkie strzałki wskazujące kierunek montażu. Podczas wymiany elementów kolumny MacPhersona - takich jak sprężyna zawieszenia, odbój amortyzatora, czy górne mocowanie kolumny - bardzo łatwo przeoczyć te strzałki. Strzałki te wskazują pozycję montażu kolumny zawieszenia. Ta jest właściwie ustawiona, gdy skierowane są w osi wzdłużnej pojazdu, np. w przód lub w tył (Zdjęcie 1).

Niewłaściwe ustawienie łożyska względem mocowania kolumny zawieszenia: Mocowanie kolumny zawieszenia posiada wycięcie, względem którego musi zostać ustawione łożysko i wsunięte podczas montażu. W przeciwnym razie te dwa elementy zostaną zamontowane w niewłaściwej pozycji (Zdjęcie 2).

Rozwiązanie

Przed montażem przedniej kolumny zawieszenia należy upewnić się, że wszystkie ponownie wykorzystywane elementy są w dobrym, nadającym się do dalszej eksploatacji stanie, a z całości zostały usunięte wszelkie zanieczyszczenia drogowe. Przy pomocy odpowiedniego narzędzia ścisnąć sprężynę zawieszenia, ustawić ją względem amortyzatora, a następnie na niego założyć. Następnie na trzpień amortyzatora nasunąć osłonę i odbój. Upewnić się, że zostały względem siebie odpowiednio dopasowane i ustawione. Kolejnym krokiem jest dokręcenie momentem 60 Nm nakrętki mocującej. Wtedy można zdemontować ścisk sprężyny zawieszenia. Przed zamontowaniem w pojeździe należy raz jeszcze skontrolować całą kolumnę zawieszenia.

Po zamontowaniu i dokręceniu wszystkich nakrętek mocujących zaleca się przeprowadzanie ustawienia zbieżności kół zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu odnośnie układu kierowniczego i zawieszenia. Naprawiając samochód wyposażony w czujnik poziomu położenia nadwozia zaleca się również ustawienie przednich reflektorów przy pomocy odpowiedniego testera diagnostycznego.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie partsfinder.bilsteingroup.com

Artykuł nadesłany

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony