Części i regeneracja

Części i regeneracja

4 godziny temu  03.10.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zestaw naprawczy pompowtryskiwacza

Dotyczy: różne modele marki Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda & Ford wyposażone w silniki 1.2, 1.4, 1.9, 2.0 i 5.0 TDI z pompowtryskiwaczami

Problem

Wypadanie zapłonu i pogorszenie osiągów silnika. Rozcieńczony olej silnikowy, podwyższony poziom oleju silnikowego.

Przyczyna

Niewłaściwie ustawiona krzywka wtryskiwacza powoduje niewłaściwą pracę całego pompowtryskiwacza. Stwardniałe o-ringi uszczelniające wtryskiwacz, co skutkuje przedostawaniem się paliwa do oleju silnikowego.

Rozwiązanie

Nowe wtryskiwacze oferowane są w komplecie z nowymi o-ringami, natomiast przy demontażu z głowicy silnika i ponownym montażu tego samego wtryskiwacza należy zawsze wymienić uszczelkę chroniącą przed wysoką temperaturą oraz o-ringi. Przy montażu nowego pompowtryskiwacza należy odpowiednio osadzić trzy o-ringi, uszczelkę chroniącą przed wysoką temperaturą oraz pierścień zabezpieczający.

Podczas wymiany uszczelnień na wtryskiwaczu należy ostrożnie podważyć stare o-ringi i upewnić się, że w gnieździe wtryskiwacza nie zostały żadne resztki uszczelnień.

Zakładając o-ringi zawsze należy stosować tulejki montażowe, które pozwalają uniknąć skręcenia o-ringów podczas ich nasuwania. Zwracając uwagę na właściwe ułożenie każdego o-ringu w rowkach montaż należy rozpocząć od elementu najbardziej oddalonego od końcówki wtryskiwacza. Następnie należy zamontować nową uszczelkę chroniącą przed wysoką temperaturą, a na końcu pierścień zabezpieczający. PL Zastosowanie: różne modele marki Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda & Ford wyposażone w silniki 1.2, 1.4, 1.9, 2.0 i 5.0 TDI z pompowtryskiwaczami.

Podczas obsługi i naprawy tych silników wysokoprężnych należy ustawić pompowtryskiwacz. Wymaga to wymiany śruby regulacyjnej w krzywce popychacza oraz końcówki kulowej.

Zachowując wysoką ostrożność zamontować gniazdo wtryskiwacza w głowicy silnika, a następnie równomiernie wsunąć do końca pompowtryskiwacz w głowicę. Następnie z boku pompowtryskiwacza wsunąć i ustawić element ustalający.

Uwaga: Jeżeli pompowtryskiwacz nie zostanie ustawiony pod odpowiednim kątem względem elementu ustalającego, śruba zabezpieczająca może się odkręcić i uszkodzić pompowtryskiwacz lub głowicę silnika.

Na śrubę regulacyjną pompowtryskiwacza zamontować czujnik zegarowy i sprawdzić ustawienie krzywki popychacza wtryskiwacza. Obrócić wał korbowy silnika zgodnie z kierunkiem pracy do momentu, aż rolka popychacza znajdzie się w górnej pozycji krzywki.

Uwaga: Strona rolki musi być ustawiona w najwyższym punkcie, a strona czujnika zegarowego w najniższym punkcie.

Zdemontować czujnik zegarowy i dokręcić śrubę regulacyjną do momentu wyczucia znacznego oporu (pompowtryskiwacz znajduje się w pozycji granicznej).

Obrócić śrubę regulacyjną (225° 1.2 i 1.4) (180° 1.9, 2.0 i 5.0) z powrotem do oporu. Po zablokowaniu śruby regulacyjnej w tej pozycji dokręcić nakrętkę zabezpieczającą momentem 30 Nm.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony