Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  17.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Zestawy z pompą wody i termostatem – INA KIT

W samochodach, w których pompa wody znajduje się w napędzie rozrządu, podczas naprawy powinna zostać wymieniona wraz z kompletem paska i rolek.

Podczas naprawy pojazdu, w którym pompa wody znajduje się w napędzie rozrządu, powinna ona zostać każdorazowo wymieniona wraz z paskiem i kompletem rolek. Po wymianie zestawu rozrządu siła wywierana na elementy układu wzrasta ponownie do oryginalnego stanu. To powoduje wzrastające zużycie pozostawionej starej pompy wody. Elementami, które podlegają największemu zużyciu w pompie wody są uszczelniacze i łożysko. Z tego powodu w większości przypadków zmiana pompy wody według wymogów fabrycznych musi odbyć się wraz z wymianą paska rozrządu. Szeroka oferta zestawów INA KIT z pompą wody pozwala na kompletną wymianę zestawu rozrządu oraz daje pewność montażu komponentów wysokiej jakości.

Dodatkowym elementem wybranych zestawów INA KIT z pompą wody jest termostat. Gdy temperatura rośnie, termostat pozwala na swobodny przepływ płynu chłodzącego do chłodnicy. Przy niskiej temperaturze otoczenia pozwala to na szybsze osiągnięcie optymalnej temperatury pracy przez silnik. Wpływa to pozytywnie na jego charakterystykę pracy i zmniejsza średnie spalanie paliwa. Ze względu na miejsce zamontowania w niektórych typach silników, konieczna jest wymiana termostatu wraz ze zmianą komponentów napędu rozrządu. Aby sprawdzić jego poprawne funkcjonowanie, należy włączyć silniki i pozwolić mu się rozgrzać. Przewody dużego obiegu pozostają chłodne do momentu otworzenia termostatu. Po zdemontowaniu poprawne funkcjonowanie termostatu można sprawdzić wkładając go do gorącej wody. Jeśli jest sprawny powinien otwierać się w gorącej wodzie, a zamykać w temperaturze otoczenia.

Konstrukcja i zasada działania pompy wody

Pompa wody zapewnia obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia, tym samym absorbuje ciepło z silnika i zasila obieg nagrzewnicy ciepłą cieczą. W zależności od rozwiązania, pompa jest zamontowana z lub bez koła pasowego, które może byś profilowane lub płaskie w zależności od tego, przez którą stronę paska jest napędzane. Kluczowym elementem pompy wody jest wirnik. Zaprojektowany i skonstruowany w celu zapewnienia optymalnych osiągów i ochrony przed powstawaniem tzw. korka parowego, powstałego w wyniku działania kawitacji. Podstawowe znaczenie dla właściwości wirnika, a tym samym osiągów pompy posiada materiał, z jakiego jest on zrobiony. Jeszcze kilka lat temu podstawowym materiałem, z którego tworzone były wirniki, było żeliwo i stal. Współczesne konstrukcje używają plastikowych materiałów. Pomaga to zmniejszyć wagę wirnika, zmniejszyć obciążenie na łożysku i zapobiega powstawaniu zjawiska kawitacji.

Łożyska pompy wody

Łożyska używane w pompach wody to łożyska dwurzędowe, jednak bez wewnętrznej bieżni, która jest standardowym rozwiązaniem w tego typu konstrukcjach. Zamiast tego bieżnie są skonstruowane bezpośrednio na wałku. To zapewnia więcej przestrzeni dla elementów tocznych, pozwala to uzyskać zdolność przenoszenia wyższych obciążeń w stosunku do tradycyjnych łożysk jednorzędowych. Dodatkowo taka konstrukcja gwarantuje efektywny sposób łączenia rolek w rzędach. Przy zachowaniu niewielkich gabarytów takie rozwiązanie wpływa na zdolność przenoszenia obciążeń. Zastosowanie jednej zewnętrznej bieżni dla obu łożysk eliminuje ryzyko ich nieosiowego ułożenia oraz zapobiega powstawaniu niebezpiecznych naprężeń wewnątrz łożyska. Zazwyczaj czopy wałka na łożyskach pompy wody wystają po obu stronach bieżni zewnętrznej. Długość i średnica wystających końcówek są dopasowane do każdego konkretnego zastosowania. W zależności od obciążeń panujących w danym układzie pasowym dobiera się odpowiednie łożyska. Czynnikiem o kluczowym znaczeniu dla wytrzymałości i okresu bezawaryjnej eksploatacji pompy wody jest zastosowanie specjalnych łożysk najwyższej jakości.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ AUDI 1 ponad rok temu uwaga na pompy INA, w moim audi padła po 20 tys km urwał się pasek i rozwaliło mi głowicę...ina to najgorsze g...
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony