Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  31.03.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

ZF Services zaleca wiosenną kontrolę

W praktyce, kierowcy rzadko zauważają zużycie opisanych poniżej elementów, ponieważ nie od razu przekłada się ono na zauważalne różnice w prowadzeniu pojazdu.

Kontrola zawieszenia

Nawet najmniejsze uszkodzenie może mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Wśród elementów układu zawieszenia, po zimie najbardziej narażone są amortyzatory.
Źle działające amortyzatory w pojeździe poruszającym się z prędkością 80km/h po wyboistej nawierzchni sprawiają, że droga hamowania wydłuża się nawet o 5 metrów. Koła łatwiej tracą kontakt z podłożem, opony szybciej się zużywają, wzrasta ryzyko aquaplaningu, a skuteczność elektronicznych układów wspomagających takich jak ABS znacząco maleje.
Specjaliści ZF Services zalecają, aby po osiągnięciu przebiegu 60 tysięcy kilometrów, amortyzatory były kontrolowane co każde kolejne 20 tysięcy kilometrów. Podczas kontroli należy też zwrócić uwagę na przeguby kulowe, wahacze i stabilizatory – są to części szczególnie narażone na brud i korozję. Jazda próbna powinna pomóc w zlokalizowaniu wszelkich stuków i hałasów dobiegających z układu zawieszenia.

[img_full]8490|10673[/img_full]

Kontrola elementów układu kierowniczego

W pierwszej kolejności należy sprawdzić stan uszczelek i elementów gumowych. Jeżeli gumowe lub plastikowe osłony są uszkodzone, brudna woda i inne nieczystości łatwiej dostają się do przegubów. Smar ochronny jest przez to łatwiej wypłukiwany i może dojść do uszkodzenia plastikowego przegubu kulowego, a także sworznia kulowego i panewki. Oprócz kontroli osłon przegubów, należy również sprawdzić, czy nie doszło do uszkodzenia osłon przeciwpyłowych - pierścienie sprężynujące muszą znajdować się na swoim miejscu. Mechanicy powinni też sprawdzić wszystkie potencjalne ogniska korozji. Analogicznej kontroli wymagają drążki kierownicze, ich końcówki oraz połączenia osiowe.

[img_full]8490|10671[/img_full][img_full]8490|10672[/img_full]

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony