Pomyłki popełniane podczas naprawy silnika wynikają z braku korzystania z dokumentacji producenta silnika i części, w której są informacje o zastosowanych zmianach.
Takim przykładem jest silnik 1,2 TSI VW. Producent silnika zmienił od roku modelowego 2011 łańcuch rozrządu na szerszy. W związku z tym zastosowane są także szersze koła zębate rozrządu.
Z tego powodu został wycofany z ofert Schaeffler stary zestaw rozrządu o numerze 559002630 i w jego miejsce został wprowadzony zestaw o numerze 559 015630. Nowy zestaw z szerokim łańcuchem może być stosowany do napraw silników do 2011 i po 2011, pod warunkiem, że wymieniony będzie komplet tzn. łańcuch i koła zębate rozrządu.
Jeśli ktoś chciałby wymienić sam łańcuch, co jest nie zgodne z technologią producenta (zużywa się łańcuch i koła także), to łańcuch nie będzie zazębiał się ze starymi węższymi kołami zębatymi[zdj.2] W takim przypadku nie będziemy mieli możliwości założenia ślizgu napinającego.
Dla szerokiego łańcucha i szerokich kół współpraca będzie prawidłowa.
Jednak w innych silnikach zdarzało się, że napęd rozrządu został złożony z nie pasującymi modułami zębów i ogniw i po uruchomieniu silnika mieliśmy przestawienie tzw. faz rozrządu. To powodowało uszkodzenie silnika.
Informacja o zmianie zestawu rozrządu jest zamieszczona w informacji serwisowej o numerze INA 0197. Informacje serwisowe są dołączone pod dany numer referencyjny w katalogu części oraz na portalu REPXPERT – www.repxpert.pl. Schaeffler oferuje również narzędzie do wymiany koła zębatego wału korbowego numerze referencyjnym 400 0588 10.
Komentarze (0)