Części i regeneracja

Części i regeneracja

Artykuł sponsorowany

wczoraj  26.09.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zsuwanie się paska rozrządu w krótkim czasie po wymianie, w silnikach benzynowych 1.6 i 2.0 grupy VW

W samochodach grupy VW wyposażonych w silniki benzynowe 1.6 lub 2.0 może dochodzić do zsuwania się paska rozrządu. Pomimo napinacza, wyposażonego w bieżnię z burtami, prowadzenie jest nieliniowe i może skończyć się kolizją silnika. Na co należy zwrócić uwagę?

Zestaw INA o nr 530 0171 31 składa się z napinacza, pompy płynu chłodzącego oraz paska rozrządu o szerokości 23 mm. Dość prosta konstrukcja nie powinna powodować większych komplikacji. Natomiast po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów zauważamy, że pasek rozrządu zsunął się na zewnątrz kół zębatych pompy wody, wałka rozrządu i wału korbowego, powodując jednostronne jego uszkodzenie.

Dzieje się tak, ponieważ szerokość paska wynosi 23 mm, a bieżnia między burtami ma 26 mm.

ROZWIĄZANIE PROBLEMU

Aby nie doszło do opisywanej sytuacji należy zwrócić uwagę na szpilkę w bloku silnika. Gwint, który utrzymuje napinacz w miejscu, nie może wystawać poza powierzchnię styku. Jeżeli jest odwrotnie, napinacz nie przylega do bloku silnika, klinuje się na gwintowanej części (M10), powodując nieliniowość w układzie rozrządu i zsuwanie się paska. Przed montażem nowego napinacza należy dokręcić szpilkę, tak aby część M10 nie wystawała poza obrys bloku. Niestety, takich szczegółów nie znajdziemy w ogólnodostępnych instrukcjach montażu paska. W ofercie Schaeffler dostępny jest przymiar do weryfikacji właściwego zamontowania szpilki pod względem głębokości i prostopadłości do bloku silnika.

Obecnie trwa akcja promocyjna na portalu REPXPERT - RALLYEXPERTS2025. Zbieraj punkty z zakupionych produktów marek od Schaeffler i wymieniaj na atrakcyjne nagrody. Produkty marki INA naliczają punkty bonusowe podwójnie! Akcja trwa do 26.10.2025 r.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony