Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  27.10.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

10 pytań - jak wybrać tester diagnostyczny? [TEMAT MIESIĄCA]
Strona 1 z 2

Tester testerowi nierówny, czyli vademecum diagnostyki pojazdowej! Przy wyborze testera diagnostycznego musisz odpowiedzieć sobie na 10 pytań.

Dzisiejsza diagnostyka stawia przed mechanikami nowe wyzwania, choćby dlatego, że nawet podstawowe czynności obecnie wymagają zastosowania narzędzia diagnostycznego. Nikogo już nie dziwi fakt, że prozaiczne czynności jak np. wymiana oleju muszą zostać potwierdzone w elektronicznym systemie sterowania (czasem w więcej niż jednym). Nie mówiąc już o tzw. "cięższej" mechanice, jak na przykład inicjalizacja zmechanizowanej skrzyni biegów. Bez narzędzia diagnostycznego jest to już niemożliwe.

Każdy mechanik przy wyborze testera diagnostycznego powinien zdobyć odpowiedzi na kilka bardzo ważnych pytań. Oczywistą kwestią jest to, że nie zawsze zdajemy sobie sprawę z konsekwencji zakupu danego urządzenia. O jakich ważnych kwestiach mowa?

1. Kto jest producentem sprzętu i jak długo dany tester jest na rynku?
2. Kto jest oficjalnym przedstawicielem producenta w Polsce i czy w ogóle takowy jest?
3. Kim jest sprzedawca oferujący sprzęt diagnostyczny?
4. Czy istnieje możliwość zobaczenia działania sprzętu przed zakupem?
5. Czy ze strony sprzedającego można liczyć na jakiekolwiek wsparcie?
6. Czy jest gwarantowany jakikolwiek rodzaj wsparcia przez producenta?
7. Gdzie są przeprowadzane ewentualne naprawy sprzętu?
8. Jakie pojazdy obsługuje tester i jakie ma możliwości rozwoju?
9. Jakie obszary można diagnozować oraz jakie są możliwości wprowadzania ustawień?
10. Jakie informacje są dostępne w oprogramowaniu?

Na te pytania odpowiadają dla czytelników portalu warsztat.pl eksperci TEXA Poland.

1. Kto jest producentem sprzętu i jak długo dany tester jest na rynku?

Na rynku jest wiele firm oferujących sprzęt diagnostyczny. W segmencie samochodów osobowych to już prawdziwa dżungla, przez którą niezwykle trudno się przebić w gąszczu informacji, nierzadko sprzecznych.

TEXA jest znaną firmą w branży, jej najważniejszą zaletą jest to, że działa w 100% niezależnie od kogokolwiek przez co ma pełną autonomię rozwijania oprogramowania według własnego uznania bez jakichkolwiek ograniczeń. Na rozwój oprogramowania mają wpływ również użytkownicy sprzętu TEXA, przekazując opinie oraz potrzeby diagnozowania poszczególnych systemów. Co więcej, TEXA nadaje kierunki rozwoju oprogramowania jaki i sprzętu diagnostycznego wykorzystywanego w dziedzinie szeroko pojętej diagnostyki pojazdowej. Dowodem są liczne nagrody otrzymane na targach branżowych między innymi Automechanika we Frankfurcie, Autopromotec w Bolonii, czy przyznana nagroda w dziedzinie innowacji Frost&Sullivan. Wszystkie te informacje potwierdzają, że firma TEXA jest rzetelnym partnerem na długie lata.

2. Kto jest oficjalnym przedstawicielem producenta w Polsce i czy w ogóle takowy jest?

Niestety wiele urządzeń sprowadzanych jest do Polski z całego świata. Problem polega na tym, że czasem nie ma oficjalnego przedstawicielstwa, a sprowadzany sprzęt jest „jednostkowo”, przez co dostęp do informacji, aktualizacji stanowi poważną barierę.

Firma Texa w Polsce posiada swoje oficjalne przedstawicielstwo dzięki czemu, zawsze istnieje możliwość zasięgnięcia informacji tak o sprzęcie, oprogramowaniu jaki i wszelkich innych kwestiach związanych z ofertą. Oficjalnymi przedstawicielami TEXA w Polsce są dodatkowo autoryzowani dystrybutorzy, którzy również są w stanie udzielić wszelkich informacji na temat produktów TEXA.

3. Kim jest sprzedawca oferujący sprzęt diagnostyczny?

Cena jako kryterium wyboru konkretnego sprzętu, a zatem i sprzedawcy, jest najgorszym możliwym czynnikiem, który można brać pod uwagę. Jeśli cena jest niska, trzeba sobie zdawać sprawę, że marża sprzedawcy też jest niska. Podobnie jak w warsztacie, jeśli cena za usługę jest niska, a koszt części wysoki, zarobek warsztatu też jest niski. Tym samym mechanikowi nie bardzo się „chce przykładać” do takiej pracy. Jednym słowem „jaka płaca taka praca”. Zdecydowanie ważniejszymi kwestiami przy wyborze sprzętu, jak i sprzedawcy, powinny być: jakie wsparcie zapewnia, jak długo działa na rynku, jaki kontakt mamy ze sprzedawcą, czy jest to osoba całkowicie anonimowa i taka pozostanie czy może będzie niejako opiekować się warsztatem. Generalnie możemy powiedzieć tak: najlepiej wybrać takiego, który zaoferuje najwyższy możliwy poziom usług.

4. Czy istnieje możliwość zobaczenia działania sprzętu przed zakupem

Sprzęt diagnostyczny, a zwłaszcza dobrej jakości, nie kosztuje mało. Najczęściej zastanawiamy się „czy będziemy zadowoleni”? Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być możliwość zobaczenia w „akcji” urządzenia na żywo. Oczywistą rzeczą jest to, że nie będziemy mogli zobaczyć wszystkiego, ale zapoznamy się z układem oprogramowania, ze sposobem poruszania się po nim, z typem informacji jakie są w nim zawarte. Wszystkie aspekty są istotne, od technicznych - takich jak gwarancja i ewentualne naprawy, jaki i stricte użytkowe, czyli aktualizacje, możliwość zaopatrzenia się w dodatkowe akcesoria. Ważne jest jedno - im więcej będziemy wiedzieli, tym decyzja o zakupie będzie bardziej świadoma i przemyślana, co przełoży się na nasze zadowolenie z zakupu.

5. Czy ze strony sprzedającego można liczyć na jakiekolwiek wsparcie?

Komentarze (5)

dodaj komentarz
  • ~ Rafal 5 ponad rok temu Texa ma wszystko pod sobą jeśli pracować to tylko wybrałbym ten sprzet
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Jean Marie 4 ponad rok temuocena: 100%  Bla bla bla to tylko reklama TEXA, jaka strona taki artykul.
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Zniesmaczony. 3 ponad rok temuocena: 100%  Artykul sponsorowany.
    oceń komentarz 1 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Obserwator 2 ponad rok temuocena: 50%  Artykuł o doborze testera, a mamy 10 tematów o Tex - ie...
    oceń komentarz 2 2 zgłoś do moderacji
  • ~ pytam 1 ponad rok temu jak wybrać dobry tester, żeby nie kosztował krocie? - oto jest pytanie!
    oceń komentarz 0 0 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony