Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

20 lat testerów

KTS Boscha

Innowacyjna technika samochodowa, oparta na wielu elektronicznych systemach, wymusza na warsztatach samochodowych konieczność wykonywania diagnozy sterowników. Bosch od 20 już lat oferuje uniwersalne testery diagnostyczne KTS, dzięki którym warsztaty mogą sprostać wymaganiom, jakie stawia nowoczesna diagnostyka pojazdowa.


Firma była pierwszym producentem, który stworzył możliwość diagnostyki sterowników warsztatom niezrzeszonym. Od 1988 roku na całym świecie sprzedano ponad 100 tys. różnych typów urządzeń serii KTS. Pierwszy tester w serii KTS 300 został wprowadzony na rynek w roku 1988. Niedługo po jego wprowadzeniu pojawił się moduł KTS 100, który można było stosować w połączeniu z analizatorem spalin lub testerem silnika Boscha. Pod koniec lat osiemdziesiątych Bosch zaprezentował tester KTS 115, będący modułowym uzupełnieniem do diagnostyki OBD. W kolejnych latach seria KTS była konsekwentnie doskonalona. Od roku 1999 testery są wyposażone w oprogramowanie ESI[tronic]. Do typowej diagnostyki sterowników z możliwością odczytu i kasowania pamięci błędów, doszły wkrótce także instrukcje dotyczące procedur weryfikacji usterek, dzięki czemu testery KTS stały się jeszcze bardziej pomocne w pracy warsztatów. Obecnie seria urządzeń KTS oferuje systemy przystosowane do potrzeb każdego serwisu: od modułu OBD w analizatorze spalin BEA, poprzez mały, poręczny tester KTS 200, moduły PC wykorzystujące komunikację radiową (Bluetooth), które mogą być zintegrowane w testerach FSA, aż po kompleksowe testery diagnostyczne KTS 670. Najnowocześniejsza technika pomiaru z wykorzystaniem multimetru i dwukanałowego oscyloskopu oraz bezbłędna identyfikacja złącza diagnostycznego danego producenta sprawiają, że diagnostyka sterowników, diagnozowanie usterek i naprawa stają się szybsze i bezpieczniejsze.



Bosch od 20 już lat oferuje uniwersalne testery diagnostyczne KTS, dzięki którym warsztaty mogą sprostać wymaganiom, jakie stawia nowoczesna diagnostyka pojazdowa. Fot. Bosch

W ciągu minionych 20 lat ogromnie rozszerzyły się bazy danych diagnostycznych. Ich systematyczna aktualizacja zapewniała warsztatom dostęp do najbardziej aktualnych informacji dotyczących sterowników. Początkowo seria KTS pozwalała na dostęp do danych dotyczących sterowników silnika jedynie trzech producentów pojazdów, obecnie oprogramowanie ESI[tronic] dysponuje informacjami o 60 różnych typach podzespołów elektronicznych od ponad 100 producentów pojazdów. Codziennie dochodzi około 10 megabajtów nowych danych, które przekazywane są warsztatom w postaci systematycznych aktualizacji dostępnych w subskrypcji. Oferta Boscha jest dostosowana do współczesnych wymagań rynku motoryzacyjnego. Zwiększający się udział komponentów elektronicznych nakłada na warsztaty obowiązek ciągłego kształcenia się i posiadania zaawansowanych technicznie urządzeń przystosowanych do całościowej diagnostyki pojazdów. Bosch proponuje warsztatom kompleksową ofertę pomagającą w utrzymaniu rynkowej konkurencyjności: szkolenia i doradztwo techniczne, wyposażenie diagnostyczne, specjalistyczne oprogramowanie oraz części zamienne o jakości wyposażenia fabrycznego.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony