Solera Holdings Inc. wyraziła zgodę na nabycie Autodata, dostawcy wiedzy technicznej oraz rozwiązań dla sektora usług, konserwacji oraz napraw samochodów. Wysokość transakcji to 340 mln funtów.
Brytyjska Autodata rozpoczęła działalność w 1975 roku przez publikację instrukcji typu zrób-to-sam dla miłośników samochodów, którzy lubili „pogrzebać” przy swoich pojazdach w garażu. Ewoluowała do firmy, która dostarcza w cyfrowej chmurze pełne oprogramowanie diagnostyczne dla profesjonalnych mechaników. Swoją „wiedzę” czerpie z danych pochodzących od 136 producentów pojazdów co w rezultacie daje informacje o ponad 40 tysiącach modeli na całym świecie. Według oficjalnych informacji, z usług Autodata korzysta dziś ponad 90 tysięcy warsztatów w ponad 40 krajach na całym świecie.
Solera Holdings zapłaciła za Autodatę 340 mln funtów. Transakcja zakończy się w lutym 2017 roku.
Dziś kierowcy pod pojęciem profesjonalnej usługi oczekują nie tylko tego, że mechanik zajmie się każdą marką i modelem pojazdu, ale także że naprawa zostanie przeprowadzona szybko i dokładnie w bardzo konkurencyjnej cenie - mówił Rod Wiliams, prezes firmy Autodata.
Dołączenie do rodziny Solera nie tylko wzmacnia zdolność Autodata do zaspokajania rosnących potrzeb przemysłu, ale również da zapewnienie naszym klientom i partnerom, że mamy dostęp do wysoko innowacyjnych rozwiązań zaproponowanych przez Solera - dodał.
Tony Aquila, założyciel i prezes Solera zapewnił, że w dobie, kiedy pojazdy są coraz bardziej zaawansowane technologicznie i cyfrowo, branża musi być przygotowana na tę ewolucję. Musi posiadać odpowiednią wiedzę, sprzęt i mieć dostęp do specjalistycznych szkoleń. Jego zdaniem integracja Solery z Autodatą przyśpieszy dostarczanie niezbędnych danych i oprogramowania.
My dostarczymy dziś to, czego przemysł będzie potrzebował jutro - skwitował.
Komentarze (0)