Diagnostyka

Diagnostyka

10 godzin temu  09.05.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Bramki SGW – nowoczesna ochrona i dostęp diagnostyczny z TEXA

Współczesne pojazdy są coraz bardziej zaawansowane technologicznie, a jednym z kluczowych elementów ich zabezpieczeń są tzw. bramki SGW (Security Gateway). Ich głównym zadaniem jest ochrona jednostek sterujących przed nieautoryzowanym dostępem, co ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa pojazdu. Choć to rozwiązanie zwiększa ochronę, jednocześnie stanowi wyzwanie dla niezależnych warsztatów, które chcą przeprowadzać pełną diagnostykę i naprawy.

Jak działa bramka SGW?

Bramka SGW to elektroniczny moduł pośredniczący w komunikacji między zewnętrznym testerem diagnostycznym a wewnętrznymi systemami pojazdu. Bez odpowiedniego uwierzytelnienia, dostęp do wielu funkcji diagnostycznych – takich jak kasowanie błędów, adaptacje czy kodowania – jest zablokowany.

Konsekwencje braku dostępu do SGW – co traci warsztat?

Warsztaty, które nie posiadają możliwości odblokowania bramek SGW, napotykają poważne ograniczenia w codziennej pracy. Przykładowe funkcje, które są zablokowane bez autoryzowanego dostępu, to:

  • Kasowanie błędów DTC – bez tej funkcji nie można zakończyć naprawy w sposób profesjonalny.
  • Adaptacje i kalibracje – np. po wymianie czujników ABS, przepustnicy czy elementów układu AdBlue.
  • Kodowanie nowych komponentów – np. po wymianie sterownika silnika, modułu komfortu czy czujników parkowania.
  • Testy elementów wykonawczych – np. aktywacja wentylatorów, zaworów EGR, wtryskiwaczy.

Brak dostępu do tych funkcji oznacza, że warsztat nie jest w stanie przeprowadzić pełnej diagnostyki i naprawy, co może skutkować:

  • utratą klientów na rzecz autoryzowanych serwisów,
  • niższą jakością usług i ryzykiem reklamacji,
  • brakiem możliwości obsługi nowoczesnych pojazdów, co ogranicza rozwój firmy.

Marki pojazdów obsługiwane przez TEXA z funkcją odblokowania SGW

TEXA oferuje możliwość odblokowania chronionych jednostek sterujących SGW w pojazdach wielu znanych producentów. Dzięki temu warsztaty mogą przeprowadzać pełną diagnostykę bez konieczności korzystania z autoryzowanych serwisów. Obsługiwane marki to m.in.:

  • Grupa Volkswagen: Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Cupra, Bentley, Lamborghini, Volkswagen Samochody Użytkowe
  • Mercedes-Benz – samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe
  • Fiat Chrysler Automobiles (FCA): Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Dodge, Chrysler
  • Renault Group: Renault, Dacia
  • KIA
  • Maserati

Wszystkie powyższe funkcje są dostępne w ramach subskrypcji TEXPACK, co oznacza, że klienci nie muszą ponosić żadnych dodatkowych opłat za możliwość odblokowania bramek SGW. Wystarczy aktywna subskrypcja oraz założenie konta na portalu myTEXA, gdzie przeprowadzana jest szybka i intuicyjna weryfikacja tożsamości diagnosty.

Od kwietnia 2025 TEXA wprowadziła nową usługę odblokowania bramek SGW w pojazdach m.in. marki IVECO. Dla użytkowników samochodów osobowych stworzono dedykowany pakiet, umożliwiający odblokowanie SGW i dostęp do chronionych sterowników ECU w pojazdach lekkich (Daily). Dla abonentów samochodów ciężarowych dostępny jest nowy pakiet, który obejmuje odblokowanie SGW w lekkich pojazdach użytkowych FCA Professional, Volkswagen Commercial Vehicles, Renault Professional i Mercedes-Benz Commercial Vehicles, a także pełne pokrycie gamy pojazdów IVECO (lekkie, średnie, ciężkie pojazdy użytkowe i autobusy), w tym najnowsze modele z 2024 r.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom TEXA, niezależne warsztaty mogą bez przeszkód diagnozować i serwisować nowoczesne pojazdy wyposażone w bramki SGW. To ogromne ułatwienie, które pozwala utrzymać konkurencyjność i jakość usług na najwyższym poziomie – bez ukrytych kosztów i z pełnym wsparciem technologicznym.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony