Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  11.04.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

CDIF/2: kolejna aktualizacja, pierwsze 10-lecie

Z końcem lutego br. ukazała się nowa wersja oprogramowania diagnostycznego CDIF/2. Jedną z nowości jest umożliwienie wyboru elementu z listy.

Aktualnie w samochodach grupy VAG system automatycznie wybiera najodpowiedniejszy komponent z bazy danych. Dzieje się to poprzez wykorzystanie numeracji fabrycznej stosowanej przez koncern. Powstała dzięki temu pełna lista obsługiwanych sterowników dla każdego modelu.

Dodatkowo, oprócz znanej wszystkim pozycji o nazwie „Dowolny”, pojawiła się nowa – „Funkcje zaawansowane”, gdzie znajdziemy zbiór wszystkich obsługiwanych adaptacji, nastaw podstawowych i kodowań dla danego typu sterownika, np. silnika, poduszek powietrznych itd.

Kolejne zmiany w oprogramowaniu związane są z marką Volvo. Wprowadzone zostały nowe sterowniki obsługujące brakujące silniki, a także ulepszono komunikację po szynie CAN, co eliminuje możliwość zaistnienia problemów. Jako że Volvo, obok Fiata, jest pionierem w zakresie stosowania szyny CAN do diagnozy, a pierwszy model diagnozowany po szynie CAN pojawił się już w roku 1999, zaistniałe zmiany tyczą się szerokiego zakresu rocznikowego.

Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom użytkowników w zakresie poszerzania gamy obsługiwanych pojazdów uchodzących na rynku polskim i europejskim za niszowe, firma Axes System rozpoczęła prace nad mniej popularnymi pojazdami. Są to marki często pomijane przez producentów innych urządzeń diagnostycznych. Dobrym początkiem jest wprowadzenie do obsługi sterowników na protokole VPW, używanym do komunikacji w samochodach produkcji amerykańskiej. Jako pierwsze zaktualizowane zostają samochody marki Chrysler. Model Pacifica jest już dostępny w oprogramowaniu od edycji Luty 2013, a model Voyager czwartej generacji pojawi się w najbliższej edycji Kwiecień 2013. Japońskim akcentem w tej grupie pojazdów jest marka Daihatsu, dostępna w oprogramowaniu od edycji Luty 2013. Z racji rosnącej na polskim i europejskim rynku liczby pojazdów produkcji koreańskiej: Hyundai i Kia, do obsługi wchodzą nowe modele z zakresu rocznikowego do 2013 roku.

Warto nadmienić, że duży nacisk w rozwoju oprogramowania kładziony jest na automatyzację wyboru właściwego wariantu sterownika. Udogodnienie to jest w chwili obecnej wdrażane dla samochodów Opel, Mercedes i Volvo.

Z okazji 10-lecia CDIF/2 firma Axes System przygotowała szereg nowości, promocji i niespodzianek. Warto zwrócić uwagę na nowe, atrakcyjne formy zakupu i przedłużenia abonamentu. Więcej na: www.cdif2.com.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony