Diagnostyka

Diagnostyka

miesiąc temu  03.07.2020, ~ Administrator   

Doświadczenie (i notatki) w pracy mechanika – fundament udanej naprawy

W tym przypadku nie było ładowania. Podejrzane elementy to: alternator, okablowanie, sterownik silnika decydujący o wzbudzeniu alternatora albo... zastosowanie innej części, niepasującej do tego modelu pojazdu

Strona 1 z 3

Technika mikroprocesorowa umożliwia wdrażanie licznych funkcji w najprostszych urządzeniach. Można wprowadzić do urządzenia funkcje, z których użytkownik będzie korzystał, ale także takie, których klient nie użyje nigdy. Wszystko zależy od preferencji osoby posługującej się danym sprzętem.

Nie tylko w telefonach komórkowych, kalkulatorach rowerowych, nowych zegarkach, ale przede wszystkim w samochodach mam dostęp do menu, w którym możemy spersonalizować, czyli dostosować, urządzenia do własnych upodobań. Stopień korzystania z takich możliwości jest mały, o czym świadczą częste prośby klientów, aby na koniec usługi ustawić zegarek, bo sami nie potrafią tego zrobić. Po odłączeniu akumulatora lub przeprowadzeniu czynności związanych z programowaniem resetuje się jednak nie tylko zegarek – wiele ustawień, do których był przyzwyczajony klient, ulega wyzerowaniu, przywróceniu do ustawień fabrycznych. Przy odbieraniu samochodu klient dosłownie nie poznaje swojego samochodu, dla niego wszystko zostało zmienione, a on nie potrafi ustawić nawet zegarka. A my musimy umieć wszystko.

Osoba naprawiająca dane urządzenie musi je znać na tyle, aby umieć określić, co jest uszkodzone, jak naprawić i na koniec skontrolować poprawność działania. Warsztatowiec musi mieć rozległą wiedzę, aby rozumieć, jak działa, jak naprawić i jak sprawdzić po naprawie. Klient wymaga od nas także umiejętności, które są opisane w instrukcji obsługi, na przykład otwierania wszystkich drzwi po naciśnięciu przycisku w pilocie, czy tylko od strony kierowcy albo doświetlania drogi po zamknięciu samochodu. Jest wiele możliwości wyboru menu, a z czasem coraz więcej ustawień, czyli programowania funkcji przez kierowcę. Właściciel nie ma czasu na czytanie instrukcji, więc jej znajomości wymaga od warsztatowca. Zauważmy, że naprawiający samochody muszą mieć naprawdę dużą wiedzę, aby warsztat w ogóle funkcjonował. W szkole czy na uczelni od nauczyciela wymagana jest wiedza typu „jak to działa” – nie są omawiane przypadki różnych uszkodzeń. Z wyjątkami, brak jest doświadczenia „jak naprawić”. W fachowej prasie lub na konkursach wiedzy techniki samochodowej spotyka się wspaniałych nauczycieli, którzy dysponują potężną wiedzą teoretyczną i praktyczną, a przeważnie nie są za swój trud odpowiednio doceniani, chociaż pracują z pasją i więcej od innych.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 51

  • 23
    ZADOWOLONY
  • 4
    ZASKOCZONY
  • 8
    POINFORMOWANY
  • 6
    OBOJĘTNY
  • 2
    SMUTNY
  • 4
    WKURZONY
  • 4
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony