Najpierw mocujemy dodatkowe połączenie z amperomierzem, a potem odłączamy klemę akumulatora
2. Jak zmieniać zakres amperomierza bez przerywania obwodu?
Zmiana zakresu wiąże się przeważnie z chwilową przerwą obwodu prądowego, a to z kolei zepsuje nasze pomiary. Aby tego uniknąć, możemy użyć opisanej metody, czyli zastosować dodatkowy obwód. Można podłączyć na chwilę zmiany zakresu przewód z dwoma krokodylkami, łączący minus akumulatora i karoserię samochodu. Zmienić zakres amperomierza i ponownie zabrać dodatkowy przewód.
3. Dlaczego czasami wskazania amperomierza różnią się od wskazań miernika cęgowego?
Przeważnie jest to problem jakości miernika cęgowego. Poza tym podstawowe błędy, jakie popełniamy, to brak zerowania przed pomiarami i niezamknięcie do końca „skrzydełek” przyrządu.
4. Jakie dodatkowe czynności możemy zrobić podczas pomiarów? Trzeba samochodem „potrząsnąć”, aby ujawnić uszkodzenia. Można lekko popukać w drzwi w okolicach zamka. Suszarka do włosów jest dobrym źródłem ciepła, można ją wykorzystać do miejscowego podgrzewania podejrzanych elementów. Nie zapomnijmy o wyłączniku w masce. Podczas pomiarów maska jest uniesiona, a nie jak zwykle zamknięta i właśnie w takim stanie może powodować zakłócenia. Takie rzeczy trzeba też sprawdzić. Częstą usterką są uszkodzenia przewodów elektrycznych w miejscach narażonych na zginanie, na przykład w tylnej klapie bagażnika albo w okolicach drzwi. Przeważnie trzeba zdjąć gumową osłonę, aby zweryfikować stan przewodów.
Stanisław Mikołaj Słupski
Komentarze (2)