Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  22.08.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Drogi poszukiwania usterek – pobór prądu

Najpierw mocujemy dodatkowe połączenie z amperomierzem, a potem odłączamy klemę akumulatora

Strona 2 z 2

2. Jak zmieniać zakres amperomierza bez przerywania obwodu?
Zmiana zakresu wiąże się przeważnie z chwilową przerwą obwodu prądowego, a to z kolei zepsuje nasze pomiary. Aby tego uniknąć, możemy użyć opisanej metody, czyli zastosować dodatkowy obwód. Można podłączyć na chwilę zmiany zakresu przewód z dwoma krokodylkami, łączący minus akumulatora i karoserię samochodu. Zmienić zakres amperomierza i ponownie zabrać dodatkowy przewód.

3. Dlaczego czasami wskazania amperomierza różnią się od wskazań miernika cęgowego?
Przeważnie jest to problem jakości miernika cęgowego. Poza tym podstawowe błędy, jakie popełniamy, to brak zerowania przed pomiarami i niezamknięcie do końca „skrzydełek” przyrządu.

4. Jakie dodatkowe czynności możemy zrobić podczas pomiarów? Trzeba samochodem „potrząsnąć”, aby ujawnić uszkodzenia. Można lekko popukać w drzwi w okolicach zamka. Suszarka do włosów jest dobrym źródłem ciepła, można ją wykorzystać do miejscowego podgrzewania podejrzanych elementów. Nie zapomnijmy o wyłączniku w masce. Podczas pomiarów maska jest uniesiona, a nie jak zwykle zamknięta i właśnie w takim stanie może powodować zakłócenia. Takie rzeczy trzeba też sprawdzić. Częstą usterką są uszkodzenia przewodów elektrycznych w miejscach narażonych na zginanie, na przykład w tylnej klapie bagażnika albo w okolicach drzwi. Przeważnie trzeba zdjąć gumową osłonę, aby zweryfikować stan przewodów. 

Wskazanie „sprawcy” kradzieży prądu jest zadaniem ciekawym, ale niestety czasami bardzo pracochłonnym, dlatego trudno ocenić koszt znalezienia usterki przed przystąpieniem do pracy. Stąd dodatkową, przydatną umiejętnością jest zdolność przekonania klienta do zapłacenia rachunku za naprawę.

Stanisław Mikołaj Słupski

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Ford 2 ponad rok temu Jestem ciekawy czy naprawili by mój pojazd. Tez jest problem z aku latem chodzi bez problemu a teraz zimowa pora auto zdycha z każdym dniem
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ TED 1 ponad rok temuocena: 100%  No właśnie "przekonania klienta do zapłacenia rachunku za naprawę." to jest najtrudniejsza część naprawy Nie wiem dlaczego klient w warsztacie przyzwyczaił się do płacenia za część i wymianę nie rozumie że spędziłem nad jego autem 4-5h on widzi to że wymieniłem kilka kabelków "Co to ma tyle kosztować??!" i oczywiście druga strona medalu jak wymieniasz części to "wymieniacz i partacz nie wie co robi" Ale Polak ma to do siebie że nawet jak za darmo to za drogo.
    oceń komentarz 2 0 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony