Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Ferrari 430
Dzięki uprzejmości firmy TEXA POLAND Sp. z o.o. publikujemy schematy. Liczymy, że ułatwią one Państwu w jeszcze większym stopniu naprawianie nowoczesnych pojazdów.

Lewy rząd cylindrów
Supercar/FERRARI/F430 (‘07) Challenge/4.3i V8 Kat/Coupe/F131E Challenge/[--/07>] Bosch/Motronic/ME 7/-/Lewy rząd

Legenda elementów

-001-Centralka elektroniczna sterowania silnika
-002-Wyłącznik zapłonu
-003-Akumulator zapłonowy
-004-Przekaźnik PSR3
-005-Przekaźnik PSR9
-006-Przekaźnik PSR8
-007-Opornik pompy paliwa
-008-Pompa paliwa
-009-Wtyczka centralki tablicy rozdzielczej
-010-Wtyczka połączeń sygnału silnika
-011-Przekaźnik PSR10
-012-Sonda lambda
-013-Sonda lambda
-014-Elektrozawór zmieniacza fazy
-015-Elektrozawór zmieniacza fazy
-016-Pojedyncze wbudowane cewki
-017-Wtryskiwacze magnetyczne
-018-Wtyczka centralki skrzyni zautomatyzowanej
-019-Złącze diagnostyczne OBD
-020-Wtyczka ECU sterowania silnikiem blok prawy
-021-Wyłącznik bezwładnościowy
-022-Dioda
-023-Złącze diagnostyczne
-024-Elektrozawór EGR
-025-Zawór czyszczenia pochłaniacza (EVAP)
-026-Analogowy miernik masy powietrza
-027-Czujnik spalania stukowego
-028-Czujnik spalania stukowego
-029-Czujnik indukcyjny obrotów/min.
-030-Przełącznik awaryjny przepustnicy na kolektorze ssącym
-031-Silnik zaworu przewodu wlotowego rozgałęzionego z potencjometrem wycieraczek szyby przedniej
-032-Czujnik fazy z efektem Halla
-033-Czujnik fazy z efektem Halla
-034-Czujnik temperatury spalin
-F001-Bezpiecznik typu mega
-F002-Bezpiecznik PDF18 15 A
-F003-Bezpiecznik MAXI29 60 A
-F004-Bezpiecznik MAXI28 60 A
-F005-Bezpiecznik PSF1 10 A
-F006-Bezpiecznik PSF25 15 A
-F007-Bezpiecznik PSF23 30 A
-F008-Bezpiecznik PSF21 7,5 A
-F009-Bezpiecznik PSF8 10 A
-F010-Bezpiecznik PSF4 15 A
-F011-Bezpiecznik PSF10 10 A
-F012-Bezpiecznik PSF16 15 A
-F013-Bezpiecznik PSF12 15 A
-F014-Bezpiecznik PSF11 15 A

Lewy rząd cylindrów



Pin Funkcja
-A001-Centralka elektroniczna sterowania silnika - masa
-A002-Centralka elektroniczna sterowania silnika - masa
-A003-EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
-A004-Nieokablowany
-A005-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A006-Nieokablowany
-A007-Nieokablowany
-A008-Nieokablowany
-A009-Nieokablowany
-A010-Nieokablowany
-A011-Nieokablowany
-A012-Nieokablowany
-A013-Nieokablowany
-A014-Nieokablowany
-A015-Nieokablowany
-A016-Nieokablowany
-A017-Nieokablowany
-A018-Nieokablowany
-A019-Sterowanie PWM – elektrozawór EGR
-A020-Nieokablowany
-A021-EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
-A022-Nieokablowany
-A023-Przekaźnik PSR10 – aktywacja potencjałem ujemnym
-A024-Nieokablowany
-A025-Gniazdo diagnostyczne nie zdefiniowano
-A026-Analogowy miernik masy powietrza niezdefiniowany
-A027-Analogowy miernik masy powietrza niezdefiniowany
-A028-Nieokablowany
-A029-Analogowy miernik masy powietrza niezdefiniowany
-A030-Nieokablowany
-A031-Nieokablowany
-A032-Nieokablowany
-A033-Nieokablowany
-A034-Nieokablowany
-A035-Nieokablowany
-A036-Nieokablowany
-A037-Wtyczka połączeń sygnału silnika nie zdefiniowano
-A038-Nieokablowany
-A039-Nieokablowany
-A040-Nieokablowany
-A041-Nieokablowany
-A042-Nieokablowany
-A043-Wtyczka ECU skrzyni bezsprzęgłowej, złącze diagnostyczne OBD – sygnał Linia (K)
-A044-Nieokablowany
-A045-Nieokablowany
-A046-Nieokablowany
-A047-Nieokablowany
-A048-Nieokablowany
-A049-Centralka elektroniczna sterowania silnika - masa
-A050-Czujnik fazy efektu Halla, czujnik temperatury spalin – masa
-A051-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A052-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A053-Analogowy miernik masy powietrza niezdefiniowany
-A054-Nieokablowany
-A055-Nieokablowany
-A056-Nieokablowany
-A057-Nieokablowany
-A058-Nieokablowany
-A059-Nieokablowany
-A060-Nieokablowany
-A061-Nieokablowany
-A062-EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
-A063-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A064-Elektrozawór pochłaniacza EVAP sterowanie PWM
-A065-Wtyczka ECU sterowania silnikiem, rząd prawy, przekaźnik PSR9, gniazdko diagnostyczne – aktywacja potencjałem ujemnym
-A066-Nieokablowany
-A067-Wtyczka ECU sterowania silnikiem, rząd prawy, włącznik inercyjny – sygnał
-A068-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A069-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A070-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A071-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A072-Nieokablowany
-A073-Nieokablowany
-A074-Czujnik temperatury spalin – sygnał
-A075-Nieokablowany
-A076-Nieokablowany
-A077-Wtyczka ECU zarządzania silnikiem na prawym rzędzie – sygnał linii magistrali CAN (L)
-A078-Nieokablowany
-A079-Wtyczka ECU zarządzania silnikiem na prawym rzędzie – sygnał linii magistrali CAN (H)
-A080-Nieokablowany
-A081-Nieokablowany
-B082-Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
-B082-Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas pracy silnika
-B083-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – nieokreślony
-B084-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – nieokreślony
-B085-Nieokablowany
-B086-Czujnik fazy z efektem Halla – sygnał
-B087-Czujnik fazy z efektem Halla – sygnał
-B088-Wtryskiwacze magnetyczne – aktywacja cylindra nr 5 potencjałem ujemnym
-B089-Magnetyczne wtryskiwacze – cylinder -nr 07, aktywacja potencjałem ujemnym
-B090-Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
-B090-Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas pracy silnika
-B091-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – nieokreślony
-B092-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – nieokreślony
-B093-Nieokablowany
-B094-Pojedyncze zintegrowane cewki – cylinder nr 05, sygnał podstawowy
-B095-Pojedyncze zintegrowane cewki – cylinder nr 07, sygnał podstawowy
-B096-Magnetyczne wtryskiwacze – cylinder -nr 08, aktywacja potencjałem ujemnym
-B097-Wtryskiwacze magnetyczne – cylinder -nr 06, aktywacja potencjałem ujemnym
-B098-Czujnik fazowy efektu Halla, czujnik fazowy efektu Halla – zasilanie +5 V
-B099-Czujnik spalania stukowego, czujnik spalania stukowego – zasilanie +5 V
-B100-Nieokablowany
-B101-Nieokablowany
-B102-Pojedyncze zintegrowane cewki – cylinder nr 08, sygnał podstawowy
-B103-Pojedyncze zintegrowane cewki – cylinder nr 06, sygnał podstawowy
-B104-Nieokablowany
-B105-Gniazdo diagnostyczne – nie zdefiniowano
-B106-Czujnik spalania stukowego – sygnał
-B107-Czujnik spalania stukowego – sygnał
-B108-Czujnik spalania stukowego – masa
-B109-Nieokablowany
-B110-Nieokablowany
-B111-Nieokablowany
-B112-Nieokablowany
-B113-Nieokablowany
-B114-Nieokablowany
-B115-Elektrozawór zmiany fazy – sterowanie PWM
-B116-Przekaźnik PSR 9 – aktywacja potencjałem ujemnym
-B117-Przełącznik zaworu awaryjnego przepustnicy kolektora ssącego – sterowanie PWM
-B118-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – Kontrola PWM
-B119-Nieokablowany
-B120-Elektrozawór zmiany fazy – sterowanie PWM
-B121-Nieokablowany

Prawy rząd cylindrów
Supercar/FERRARI/F430 (‘07) Challenge/4.3i V8 Kat/Coupe/F131E Challenge/[--/07>] Bosch/Motronic/ME 7/-/Prawy rząd

Legenda elementów

-001-Centralka elektroniczna sterowania silnika
-002-Wyłącznik zapłonu
-003-Akumulator zapłonowy
-004-Przekaźnik PSR3
-005-Przekaźnik PDR10
-006-Pojedyncze wbudowane cewki
-007-Wtryskiwacze magnetyczne
-008-Elektrozawór zmieniacza fazy
-009-Elektrozawór zmieniacza fazy
-010-Przełącznik awaryjny przepustnicy na kolektorze ssącym
-011-Silnik zaworu przewodu wlotowego rozgałęzionego z potencjometrem wycieraczek szyby przedniej
-012-Czujnik pedału gazu elektronicznego
-013-Analogowy miernik masy powietrza
-014-Zawór czyszczenia pochłaniacza (EVAP)
-015-Zawór zmienny przepustnicy dolotowej
-016-Elektrozawór EGR
-017-Sonda lambda
-018-Sonda lambda
-019-Przekaźnik PDR1
-020-Wtyczka centralki elektronicznej immobilizera
-021-Złącze diagnostyczne
-022-Przekaźnik silniczka wentylatora chłodzenia silnika
-023-Silniczek wentylatora chłodzenia silnika
-024-Opór silniczka wentylatora chłodzenia silnika
-025-Przekaźnik dodatkowy silniczka wentylatora chłodzenia silnika
-026-Przekaźnik PSR5
-027-Wtyczka centralki elektronicznej kolumny kierownicy
-028-Przekaźnik PSR7
-029-Przekaźnik PSR1
-030-Elektromagnesy włączenia sprężarki
-031-Wtyczka centralki elektronicznej klimatyzacji
-032-Wtyczka regulatora ciśnienia klimatyzacji
-033-Czujnik temperatury płynu chłodzącego
-034-Dioda
-035-Silniczek wentylatora chłodzenia silnika
-036-Opór silniczka wentylatora chłodzenia silnika
-037-Przekaźnik silniczka wentylatora chłodzenia silnika
-038-Przekaźnik dodatkowy silniczka wentylatora chłodzenia silnika
-039-Czujnik fazy z efektem Halla
-040-Czujnik fazy z efektem Halla
-041-Czujnik temperatury spalin
-042-Czujnik temperatury płynu chłodzącego
-043-Wyłącznik bezwładnościowy
-044-Wtyczka ECU sterowania silnikiem – blok lewy
-045-Wtyczka wyłącznika pedału hamulca
-046-Wtyczka centralki elektronicznej ABS
-047-Wtyczka centralki skrzyni zautomatyzowanej
-048-Czujnik spalania stukowego
-049-Czujnik spalania stukowego
-050-Czujnik indukcyjny obrotów/min.
-F001-Bezpiecznik typu mega
-F002-Bezpiecznik PDF18 15 A
-F003-Bezpiecznik MAXI29 60 A
-F004-Bezpiecznik MAXI28 60 A
-F005-Bezpiecznik PDF23 30 A
-F006-Bezpiecznik PDF1 10 A
-F007-Bezpiecznik PDF21 7,5 A
-F008-Bezpiecznik PDF16 15 A
-F009-Bezpiecznik PDF20 30 A
-F010-Bezpiecznik PDF8 10 A
-F011-Bezpiecznik PDF12 15 A
-F012-Bezpiecznik PDF4 15 A
-F013-Bezpiecznik MAXI1 50 A
-F014-Bezpiecznik MAXI2 50 A
-F015-Bezpiecznik PSF26 5 A
-F016-Bezpiecznik PSF 19 15 A

Prawy rząd cylindrów


Pin Funkcja
-A001-Centralka elektroniczna sterowania silnika - masa
-A002-Centralka elektroniczna sterowania silnika - masa
-A003-EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
-A004-Nieokablowany
-A005-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A006-Nieokablowany
-A007-Nieokablowany
-A008-Nieokablowany
-A009-Nieokablowany
-A010-Nieokablowany
-A011-Nieokablowany
-A012-Nieokablowany
-A013-Nieokablowany
-A014-Nieokablowany
-A015-Nieokablowany
-A016-Nieokablowany
-A017-Czujnik temperatury chłodziwa, wtyczka przełącznika ciśnienia A/C, przekaźnik silniczka wentylatora chłodzenia silnika – sygnał
-A018-Przekaźnik PDR1 – aktywacja potencjałem ujemnym
-A019-Sterowanie PWM – elektrozawór EGR
-A020-Nieokablowany
-A021-EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
-A022-Przekaźnik PSR1 – aktywacja potencjałem ujemnym
-A023-Przekaźnik PDR10 – aktywacja potencjałem ujemnym
-A024-Nieokablowany
-A025-Nieokablowany
-A026-Analogowy miernik masy powietrza – niezdefiniowany
-A027-Analogowy miernik masy powietrza – niezdefiniowany
-A028-Nieokablowany
-A029-Analogowy miernik masy powietrza – niezdefiniowany
-A030-Nieokablowany
-A031-Nieokablowany
-A032-Nieokablowany
-A033-Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – niezdefiniowany
-A034-Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – niezdefiniowany
-A035-Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – niezdefiniowany
-A036-Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – niezdefiniowany
-A037-Wtyczka ECU skrzyni zautomatyzowanej – sygnał
-A038-Nieokablowany
-A039-Nieokablowany
-A040-Wtyczka regulatora ciśnienia klimatyzatora – sygnał
-A041-Nieokablowany
-A042-Nieokablowany
-A043-Przekaźnik PDR1 – nie zdefiniowano
-A044-Nieokablowany
-A045-Nieokablowany
-A046-Nieokablowany
-A047-Nieokablowany
-A048-Zawór zmienny przepustnicy dolotowej – sterownik PWM
-A049-EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
-A050-Czujnik fazowy efektu Halla, czujnik fazowy efektu Halla, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury spalin – uziemienie
-A051-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A052-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A053-Analogowy miernik masy powietrza – niezdefiniowany
-A054-Nieokablowany
-A055 Wtyczka wyłącznika pedału hamulca, wtyczka ECU ABS – sygnał
-A056-Wtyczka ABS ECU, wtyczka przełącznika pedału hamulca, bezsprzęgłowa ręczna skrzynia, wtyczka ECU – sygnał
-A057-Nieokablowany
-A058-Nieokablowany
-A059-Nieokablowany
-A060-Nieokablowany
-A061-Nieokablowany
-A062-EUS sterowania silnika – zasilanie +12 V
-A063-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A064-Elektrozawór pochłaniacza EVAP – sterowanie PWM
-A065-Nieokablowany
-A066-Przekaźnik silnika wentylatora chłodzenia silnika – aktywacja ujemna
-A067-Rząd lewy wtyczki ECU sterowania silnikiem, włącznik inercyjny – sygnał
-A068-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A069-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A070-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A071-Sonda Lambda – nie zdefiniowano
-A072-Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – niezdefiniowany
-A073-Czujnik pedału przyspieszenia elektronicznego – niezdefiniowany
-A074-Czujnik temperatury spalin – sygnał
-A075-Nieokablowany
-A076-Nieokablowany
-A077-Wtyczka ECU zarządzania silnikiem na lewym rzędzie – sygnał linii magistrali CAN (L)
-A078-Nieokablowany
-A079-Wtyczka ECU sterowania silnika, blok lewy – sygnał Linia szyny danych CAN (H)
-A080-Nieokablowany
-A081-Nieokablowany
-B082-Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
-B082-Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas pracy silnika
-B083-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – nieokreślony
-B084-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – nieokreślony
-B085-Nieokablowany
-B086-Czujnik fazy z efektem Halla – sygnał
-B087-Czujnik fazy z efektem Halla – sygnał
-B088-Wtryskiwacze magnetyczne cylindra nr 3 – sterowane uziemieniem
-B089-Wtryskiwacze magnetyczne cylindra nr 2 – sterowane uziemieniem
-B090-Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas pracy silnika
-B090-Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
-B091-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – nieokreślony
-B092-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – nieokreślony
-B093-Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
-B094-Pojedyncze zintegrowane cewki – cylinder nr 04, sygnał podstawowy
-B095-Pojedyncze zintegrowane cewki – cylinder nr 02, sygnał podstawowy
-B096-Wtryskiwacze magnetyczne cylindra nr 1 – sterowane uziemieniem
-B097-Wtryskiwacze magnetyczne cylindra nr 4 – sterowane uziemieniem
-B098-Czujnik fazowy efektu Halla, czujnik fazowy efektu Halla – zasilanie +5 V
-B099-Czujnik spalania stukowego, czujnik spalania stukowego – zasilanie +5 V
-B100-Nieokablowany
-B101-Nieokablowany
-B102-Pojedyncze zintegrowane cewki – cylinder nr 01, sygnał podstawowy
-B103-Pojedyncze zintegrowane cewki – cylinder nr 03, sygnał podstawowy
-B104-Nieokablowany
-B105-Nieokablowany
-B106-Czujnik spalania stukowego – sygnał
-B107-Czujnik spalania stukowego – sygnał
-B108-Czujnik spalania stukowego – masa
-B109-Nieokablowany
-B110-Nieokablowany
-B111-Nieokablowany
-B112-Nieokablowany
-B113-Nieokablowany
-B114-Nieokablowany
-B115-Elektrozawór zmiany fazy – sterowanie PWM
-B116-Nieokablowany
-B117-Przełącznik zaworu awaryjnego przepustnicy kolektora ssącego – sterowanie PWM
-B118-Silniczek zaworu przepustnicy przewodu wlotowego rozgałęzionego z podwójnym śledzeniem potencjometru – Kontrola PWM
-B119-Nieokablowany
-B120-Elektrozawór zmiany fazy – sterowanie PWM
-B121-Nieokablowany

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony