Celem określenia znaczenia analityki danych, firma Delphi stworzyła ekosystem connected cars, tworząc jednocześnie nowe możliwości dla producentów, poprzez strategiczne przejęcie dwóch startupów Control-Tec (listopad 2015) i Movimento (styczeń 2017), a także kluczową inwestycję w otonomo (kwiecień 2017). Control-Tec wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym oraz chmurę do rozpoznawania i rozwiązywania zagadnień. Control-Tec command center zostanie zaprezentowane na targach IAA. Movimento umożliwia natomiast bezprzewodowe aktualizacje (ang. over-the-air) i modernizacje oprogramowania. Ilość danych wytwarzanych przez dzisiejsze pojazdy jest olbrzymia i przez to uciążliwa. Dzięki firmie otonomo dane są anonimowe, priorytetyzują i pakietują dla firm motoryzacyjnych w celu sprzedaży komercyjnym sprzedawcom – działając w charakterze niezależnego dostawcy. Delphi dokonała również strategicznej inwestycji w Valens (maj 2017), lidera na rynku transmisji danych o wysokiej częstotliwości, by umożliwić przyszły system audio-nawigacyjny, aktywne bezpieczeństwo oraz technologię jazdy zautomatyzowanej. Wizją Delphi jest opracowanie ‘mózgu’ i ‘ośrodka nerwowego’ pojazdu, co jest możliwe dzięki wiodącej pozycji na rynku obliczeń i architektury elektrycznej. To partnerstwo wzmacnia jej potencjał na tym polu.
Scentralizowana moc obliczeniowa
Zintegrowany kontroler kokpitu
Podczas targów IAA firma Delphi zaprezentuje swoją skalowalną rodzinę zintegrowanych kontrolerów kokpitu ICC (ang. Integrated Cockpit Controller) do obsługi systemu multimedialnego, która wykracza poza segment pojazdów segmentu premium, zapewniając najlepszą w klasie grafikę i komfort użytkownika. Wyposażony w należące do najnowszej rodziny procesorów samochodowych układy firmy Intel, kontroler ICC firmy Delphi ze swoją modułową architekturą oprogramowania obsługuje wiele trybów sterowania przy jednoczesnej integracji kamer i czujników zarówno w zakresie multimediów, jak i aktywnego bezpieczeństwa. Kontroler ICC obsługuje do 4 wyświetlaczy HD, dając naszym klientom bardzo elastyczne i przyszłościowe pod względem skalowalności rozwiązanie samochodowego kokpitu przyszłości. Ponadto, kontroler ICC oferuje znaczącą poprawę wydajności grafiki (10x) oraz mocy obliczeniowej (5x) w porównaniu z systemami aktualnie dostępnymi ma rynku. Ta zintegrowana architektura zapewnia szacunkowe oszczędności systemowe do 12% przy jednoczesnej redukcji masy o 33%. Producenci samochodów, którzy decydują się na kontroler ICC od Delphi, będą dysponowali elastycznością łączącą różne dziedziny, takie jak informacji i rozrywki, sterowanie gestami, obsługa deski rozdzielczej i inne funkcje oprogramowania w otwartej architekturze w ramach jednego kontrolera. Architektura ICC umożliwia rozdzielenie funkcji w celu zwiększenia poziomu stabilności działania oraz uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa funkcjonalnego.
Komfort użytkowania
Wyświetlacz wielowarstwowy (MLD®)
Podczas targów IAA firma Delphi przedstawi również swój MLD®, pierwszy w branży wyświetlacz 3D w kabinie pojazdu, dający kierowcom indywidualne doświadczenie użytkownika i odczucie wyższej klasy, bez konieczności stosowania specjalnych okularów, wywoływania bólu głowy i przemęczenie wzroku. Poprzez połączenie oprogramowania, technologii optycznych i obrazowania, efekt 3D jest tworzony przez wykorzystanie paneli TFT-IPS ze szczeliną powietrzną między warstwami. Jako źródło światła stosu optycznego dodaje się bardzo wydajną podświetlenie Back Light Unit (BLU). Obrazy o prawdziwej głębi są dostarczane w wysokiej jakości i lepszej rozdzielczości dla bardziej wyrazistego tekstu i grafik oraz realistycznego efektu 3D. Stereoskopowość, czyli poczucie głębi zapewnia zwiększony poziom pilności kierowcy, w celu zmniejszenia czasu reakcji. Kierowca może szybko odnaleźć najważniejsze informacje prezentowane na dwóch wyświetlaczach - wszystko to przy zminimalizowanym czasie odrywania wzroku od drogi i czytelnych treściach.
Zaawansowane systemy napędowe
Bezpośredni wtrysk benzyny pod najwyższym ciśnieniem dla ograniczenia emisji.
W trakcie targów IAA Delphi pokaże dwie ewolucję systemu GDi, która sprawi, że będzie się on charakteryzował najwyższym ciśnieniem i najcichszą pracą.
Będący w produkcji od 2010 roku, system bezpośredniego wtrysku benzyny (GDi) firmy Delphi sprawdził się już w pełni. Jego najnowsza generacja, wchodząca teraz do produkcji u europejskiego producenta pojazdów, stanowi kolejny krok naprzód pod względem ciśnienia wtrysku, precyzji i wyciszenia. Nowy system produkcyjny będzie pracował pod ciśnieniem do 350 bar z możliwością zwiększenia do 400 bar bez wprowadzania dalszych modernizacji. Zaawansowany zespół Delphi pracuje nad jeszcze wyższymi ciśnieniami dla systemu następnej generacji, nawet około 500 bar. Dzięki wielootworowym wtryskiwaczom elektromagnetycznym Delphi, system zapewnia najlepszą atomizację oraz dozowanie paliwa, co prowadzi do zmniejszenia emisji CO2 i pyłów (zarówno masy cząstek stałych, jak i ich liczby), a także zwiększenia oszczędności w zużyciu paliwa.
Komentarze (0)